Νέα από τους εργατικούς χώρους

Άλλο ένα εργατικό «ατύχημα»:
Άλλο ένα θανατηφόρο εργατικό ατύχημα σημειώθηκε το Σάββατο 28 Μάρτη στο Ηράκλειο Κρήτης. Ο άτυχος εργάτης από την Αλβανία, 39 χρονών και πατέρας ενός παιδιού, σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια των εργασιών κατεδάφισης μετά από πτώση.
Όπως καταγγέλλουν τα σωματεία οικοδόμων, το συγκεκριμένο ατύχημα είναι ένα ακόμη έγκλημα των εργοδοτών. Στο εργοτάξιο που δούλευε ο άτυχος εργάτης δεν είχε ληφθεί κανένα μέτρο ασφαλείας. Οι συνθήκες ασφαλείας στα εργοτάξια επιδεινώθηκαν πολύ κατά τη διάρκεια προετοιμασίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004 και έκτοτε οι εργοδότες αποθρασύνθηκαν τελείως.
Είναι απολύτως αναγκαίο να παρθούν όλες οι πολιτικές πρωτοβουλίες από την μεριά της κυβέρνησης, για την πρόσληψη του αναγκαίου ελεγκτικού προσωπικού, ώστε να πραγματοποιούνται καθημερινά οι έλεγχοι σε οικοδομές και εργοτάξια.

Ημερ.Δημοσίευσης
Συντάκτης
Θοδωρής Πατσατζής

Ποτέ δουλειά την Κυριακή

Η λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του χρόνου και η πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου παραμένουν βασικές αξιώσεις των μεγαλοεργοδοτών στο εμπόριο. Αξιώσεις που προχώρησαν με το νόμο 4177/13 από τη μνημονιακή συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, θεσπίζοντας το άνοιγμα των καταστημάτων 8 Κυριακές το χρόνο σε όλη την Ελλάδα και 52 Κυριακές το χρόνο σε 10 περιοχές της χώρας.
Οι αξιώσεις αυτές γνώρισαν την αντίσταση των εργαζομένων με πολλές και μαχητικές κινητοποιήσεις τα τελευταία χρόνια. Κινητοποιήσεις που οδήγησαν τη σημερινή κυβέρνηση να δεσμευθεί στις προγραμματικές δηλώσεις της ότι θα καταργήσει το σχετικό νόμο.
Με στόχο την άμεση υλοποίηση αυτής της δέσμευσης και λόγω των αντιφατικών δηλώσεων του αρμόδιου υπουργού  Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκη, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΙΥΕ) καλεί σε 24ωρη απεργία την Κυριακή 5 Απρίλη. Άλλωστε τα μέχρι τώρα αποτελέσματα από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές είναι απογοητευτικά.
Οι ζωές των εργαζομένων έχουν διαλυθεί, ενώ δουλεύουν ακόμα περισσότερες απλήρωτες ώρες. Η μαύρη, απλήρωτη εργασία επεκτείνεται ανεξέλεγκτα. Ταυτόχρονα χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνεχίζουν να βάζουν λουκέτο λόγω του ότι γίνεται δυσβάστακτη οικονομικά η λειτουργία τους από το συνδυασμό της κυριακάτικης λειτουργίας με την οικονομική κρίση και τις μνημονιακές πολιτικές μείωσης των εισοδημάτων. Έτσι και οι απολύσεις στον κλάδο πληθαίνουν και ο λιγοστός εμπορικός τζίρος μετακινείται στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, τα malls και τα εκπτωτικά χωριά. Όλα αυτά αποδεικνύουν περίτρανα ότι η απελευθέρωση του ωραρίου και η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές φτιάχτηκαν για τα κέρδη του μεγάλου εμπορίου.
Στην απεργία ήδη καλούν περισσότερα από 45 σωματεία εργαζομένων σε όλη την Ελλάδα, από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ως το Αγρίνιο, τα Γιάννενα, την Ηγουμενίτσα, την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, τη Ρόδο, την Κω, την Κόρινθο, την Τρίπολη, την Πτολεμαΐδα κ.α. Σύλλογοι ιδιωτικών υπαλλήλων, εμποροϋπαλλήλων και  εργαζομένων σε μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, όπως τα LIDL, Praktiker, σούπερ μάρκετ Αρβανιτίδη, Καρφούρ Μαρινόπουλος, Αφοί Κωνσταντακάτου.

 

Εκλογές στο Σωμ. Εργαζομένων ΟΑΕΕ

Στις 22 Απρίλη πραγματοποιούνται εκλογές στο Σωματείο Εργαζομένων στον ΟΑΕΕ σε μια συγκυρία μετά την εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και εν μέσω «διαπραγματεύσεων» της κυβέρνησης με την ΕΕ, την ΕΚΤ, το ΔΝΤ και τα μεγάλα συμφέροντα.
Στα Ασφαλιστικά Ταμεία οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να εργάζονται σε μεσαιωνικές εργασιακές συνθήκες, εν αναμονή της υλοποίησης των προεκλογικών δεσμεύσεων για επαναπρόσληψη των απολυμένων-διαθεσίμων, κατάργηση της «αξιολόγησης», του ΕΝΦΙΑ και γενικότερα των μνημονιακών νόμων.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα τριών συναδέλφων από το πρώην ΤΑΝΠΥ. Οι συνάδελφοι είχαν προσληφθεί από το συγκεκριμένο Ταμείο πριν από αρκετά χρόνια, με σύμβαση αορίστου χρόνου για τη διαχείριση και επιμέλεια του ιδιόκτητου κτιρίου που διαθέτει το Ταμείο στον Πειραιά. Παρείχαν τις υπηρεσίες τους ως υπάλληλοι γραφείου για πολλά χρόνια (7-13), χωρίς ποτέ όμως να ενταχθούν στο «κανονικό» προσωπικό του ΤΑΝΠΥ ως μόνιμοι υπάλληλοι ή ΙΔΑΧ. Η σύμβασή τους υποκρύπτει όμως εξαρτημένη εργασία και παραμένουν για χρόνια όμηροι αυτής της κατάστασης. 
Όταν έγινε η μεταφορά των υπηρεσιών του ΤΑΝΠΥ στη Σατωβριάνδου, η διοικητής του ΟΑΕΕ αποφάσισε να τους απολύσει.
Οι συνάδελφοι ζήτησαν τη στήριξη του συλλόγου, γιατί υπάρχει απόφαση της Διοίκησης ότι μέχρι τις 31/3/2015 πρέπει να απολυθούν. Η στήριξη δίνεται εν μέρει μέχρι στιγμής, γιατί, όταν οι τρεις συνάδελφοι ζήτησαν να γραφτούν στο σύλλογο, η συνδικαλιστική ηγεσία (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ) δεν δέχτηκε (προφορικά) να τους εγγράψει. 
Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ πρωτοστάτησε σε όλους τους μεγάλους αγώνες της προηγούμενης περιόδου (μνημόνια, απολύσεις, «αξιολόγηση») και συνεχίζει να αγωνίζεται για τη λύση των προβλημάτων όλων των εργαζομένων, μακριά από λογικές κυβερνητισμού και ανάθεσης. Γι’ αυτόν το λόγο απαιτούμε να γίνει άμεσα δεκτή η εγγραφή των συναδέλφων στο σύλλογό μας.
Οι άλλες παρατάξεις κινούνται στη λογική των καλών σχέσεων με την εκάστοτε κυβέρνηση, για να υλοποιούν τις εξυπηρετήσεις που θέλουν και να κρατάνε έτσι κόσμο κοντά τους, χωρίς καμία ιδεολογία, «ανεξάρτητοι» ή συνεργαζόμενοι με τους πάντες, για να κρατήσουν τις θέσεις τους. Από την άλλη το ΠΑΜΕ συνεχίζει να αποκρούει κάθε πρόταση για συνεργασία.
Καλούμε όλους και όλες τους εργαζόμενους του ΟΑΕΕ να στηρίξουν την ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ στις επερχόμενες συνδικαλιστικές εκλογές, την παράταξη που ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή του αγώνα.

Χρήστος Βαγενάς,
μέλος Δ.Σ. ΠΟΠΟΚΠ
 
 

 «Ελ. Βενιζέλος»: Αεροδρόμιο της χρονιάς το εργατικό κάτεργο

Δεν αποτελεί σοκ το γεγονός ότι πριν από λίγες ημέρες ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βραβεύτηκε ως «αεροδρόμιο της χρονιάς» στην κατηγορία αερολιμένων εξυπηρετούμενης κίνησης από 10 έως 30 εκατ. επιβατών.
Οι λόγοι που δεν μας σοκάρει είναι δύο: Πρώτον η επιβατική κίνηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία και υπήρξε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου (αυτό οφείλεται βεβαίως στην πολιτική οικονομικής εξαθλίωσης και υποβάθμισης της χώρας σε πάροχο υπηρεσιών). Δεύτερον, το γεγονός ότι την βράβευση στη Γενεύη την διοργάνωσε ένα ταξιδιωτικό πόρταλ το «Air Transport News» και όχι κάποιος φορέας με τεχνικές γνώσεις.
Άλλωστε έχουμε κάθε δικαίωμα να είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι σε ιδιωτικούς φορείς που είναι πολύ πιθανόν, έως σχεδόν βέβαιο, ότι θέλουν να προστατεύσουν σκόπιμα τους πελάτες τους.
Προφανώς το «Ελ. Βενιζέλος» είναι όντως ένα σύγχρονο αεροδρόμιο όσον αφορά τις υποδομές του, ωστόσο ένας ΑΜΕΑ επιβάτης θα δυσκολευτεί αρκετά να εξυπηρετηθεί αν δεν βάλει το χέρι στην τσέπη και δεν απευθυνθεί σε κάποια από της εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης […]
Το Συνδικάτο Εργαζομένων στις Εταιρείες του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΣΕΕ-ΔΑΑ) έχει αναφερθεί πολλές φορές στην προβληματική σχέση εργαζομένων-ΔΑΑ.
Το μοντέλο κερδοφορίας και ανάπτυξης του «Ελ. Βενιζέλος» έχει στηριχτεί, μεταξύ άλλων, στην επισφαλή και ελαστική εργασία, στην εντατικοποίηση της δουλειάς, στην καταπολέμηση της ελεύθερης συνδικαλιστικής δράσης αγωνιστριών και αγωνιστών που αντιτίθενται στην συμμαχία εργοδοτών και διαχειριστή του αερολιμένα.
Οι δηλώσεις του γενικού διευθυντή του ΔΑΑ, Γιάννη Παράσχη, συνιστούν πρόκληση: «Το 2014 υπήρξε μια χρονιά θεαματικής ανάπτυξης για την κίνηση του αεροδρομίου, μέσα σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον. Επιχειρώντας μέσα στη γενικότερη μακροοικονομική κρίση στην Ελλάδα, ο ΔΑΑ κατάφερε να ανταποκριθεί με επιτυχία στις προκλήσεις, να προστατέψει το επιχειρηματικό μοντέλο του και να συνεχίσει να δημιουργεί αξία σε όλα τα επίπεδα».
Η προστασία του επιχειρηματικού μοντέλου που αναφέρει ο κ. Παράσχης είναι – κατά τη γνώμη μας– η παγίωση ενός 70% εποχιακού προσωπικού που εργάζεται σε ένα πολύ εξειδικευμένο περιβάλλον με συνεχώς ανανεούμενες συμβάσεις εργασίας, τετράωροι των 270 ευρώ, εργολαβικοί κ.ο.κ. 
Από αυτήν την τακτική διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργοδοτών που θα έχουν πάντα ένα φτηνό και ευέλικτο προσωπικό, ενώ από τη διαρκή κινητικότητα των εργαζομένων (κάποιους μήνες εργασία, κάποιους μήνες εκτός εργασίας κ.ο.κ.) ο διαχειριστής του αεροδρομίου διασφαλίζει το σπάσιμο της συνοχής των εργαζομένων και την αποδυνάμωση των συνδικαλιστικών οργανώσεων […]
Η κυβέρνηση που έχει κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να αξιοποιήσει στο έπακρο τα μεγάλα ερείσματα που έχει στους εργαζόμενους του αεροδρομίου και να παρέμβει υπέρ των δικαιωμάτων τους, αξιοποιώντας παράλληλα το σπουδαίο οικονομικό εργαλείο που είναι ο αερολιμένας […]. 

Δημήτρης Μπόζας,
πρόεδρος ΣΕΕ-ΔΑΑ

 

Φύλλο Εφημερίδας

Κατηγορία