Απεργία των κούριερ στην ACS-Όχι στις απολύσεις

Ο αγώνας τους είναι αγώνας όλων μας!

 

Μ ε επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 24ωρη απεργία στην ACS courier την Τρίτη 10 Ιούλη με αίτημα να μην περάσει η απόλυση 11 εργαζομένων της εταιρείας (οι οποίοι είχαν αρνηθεί τη δυσμενή μετάταξή τους από την εργοδοσία). Παρά την προσπάθεια της εταιρείας να σπάσει την απεργία με προσωπικό ασφαλείας και με προσφυγή στα δικαστήρια για να βγει παράνομη και καταχρηστική, οι εργαζόμενοι απέργησαν. Εκτός από αυτό, το σωματείο ACS και η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου οργάνωσε τη συμμετοχή στην απεργιακή φρουρά στο κεντρικό κατάστημα της ACS στην Πέτρου Ράλλη. Πέρασαν πάνω από 100 άτομα και μπλόκαραν την είσοδο φορτηγών και τη διανομή πακέτων πανελλαδικά με μαχητικά συνθήματα. Η απεργία ανάγκασε την εταιρεία να ανακοινώσει την επαναπρόσληψη τριών απολυμένων και η πίεση θα συνεχιστεί για την επαναπρόσληψη και των άλλων (με εξαίρεση μερικούς που προτιμούν να πάρουν την αποζημίωση και να αποχωρήσουν).

Οι απολύσεις που ανακοίνωσε η ACS είναι η κορυφή του παγόβουνου από
την επίθεση που έχουν ξεκινήσει τα αφεντικά το τελευταίο διάστημα.


Τα τελευταία 20 χρόνια ο κλάδος των ταχυμεταφορών έχει γνωρίσει
τεράστια ανάπτυξη. Ιδιαίτερα η κερδοφορία των ιδιοκτητών ιδιωτικών
ταχυδρομείων είναι μία από τις μεγαλύτερες στο τομέα της παροχής
υπηρεσιών. Ανάπτυξη βέβαια σημαίνει κέρδη μόνο για τα αφεντικά.
Αντίθετα για μας σημαίνει χαμηλά μεροκάματα, δουλειά μέσα στο καύσωνα,
υπερβολικός όγκος για κουβάλημα, σαραβαλιασμένα μηχανάκια.


Σκόπιμα οι κυβερνήσεις τόσα χρόνια προωθούσαν το νεοφιλελευθερισμό στον
τομέα των ιδιωτικών ταχυδρομείων που στηριζόταν στη λογική της
«αρπαχτής». Από το 2009 όταν θα απελευθερωθούν εντελώς οι ταχυδρομικές
υπηρεσίες στην Ελλάδα, η αρπαχτή γίνεται θεσμός. Και αυτό το γνωρίζουν
τα αφεντικά γι’ αυτό κορυφώνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ τους αλλά,
κυρίως, την επίθεση εναντίον των εργαζομένων ώστε να ξεκαθαριστεί το
τοπίο ενόψει του 2009.


Η αρπακτικότητα των αφεντικών της ACS εκφράζεται με διάφορες μεθόδους:
αλλαγές ειδικότητας στους παλιότερους και συνδικαλισμένους κούριερ,
τρομοκρατία με εξώδικα και, στο τέλος, απολύσεις. Βέβαια δεν είναι μόνο
τα αφεντικά της ACS που κινούνται σε αυτή τη λογική. Ανάλογα προβλήματα
υπάρχουν στην Interattica, στη Γενική Ταχυδρομική, στη Speedex.
Τα αφεντικά μάς έχουν κηρύξει τον πόλεμο με στόχο ακόμα πιο φτηνούς,
υπάκουους και αναλώσιμους κούριερ. Ταυτόχρονα την ακόμα μεγαλύτερη
εμπορευματοποίηση των ταχυδρομικών υπηρεσιών θα την πληρώσει ο απλός
κόσμος. Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι κοινωνικό αγαθό, εξυπηρετούνται
χιλιάδες άνθρωποι και ταυτόχρονα είναι η δουλειά για χιλιάδες από εμάς
που μέσα από αυτή ζούμε οι ίδιοι και οι οικογένειές μας. Η λογική να
αντιμετωπίζονται οι ταχυδρομικές υπηρεσίες ως «μπίζνα» για εύκολο,
γρήγορο και μεγάλο κέρδος πρέπει να μας βρει αντίθετους.


Την ίδια περίοδο που εμείς δεχόμαστε αυτή την επίθεση, τα ίδια
προβλήματα αντιμετωπίζουν χιλιάδες εργαζόμενοι σε μια σειρά χώρους. Από
τους συμβασιούχους στους δήμους, μέχρι τους εργαζόμενους στα λιπάσματα
Δραπετσώνας και στη ΔΕΗ της Κοζάνης. Η νεοφιλελεύθερη πολιτική του
Καραμανλή επιτίθεται σε όλη την εργατική τάξη. Οι κούριερ με τους
αγώνες μας και με το σωματείο μας πρέπει να γίνουμε κομμάτι των
αντιστάσεων. Το χρωστάμε πρώτα απ’ όλα στους εαυτούς μας και στη
συνέχεια σε όλη την υπόλοιπη εργατική τάξη. Η απεργία είναι ένα πρώτο
θετικό βήμα. Να βοηθήσουμε όλοι ώστε να ακολουθήσουν κι άλλα.
Διεκδικούμε:

• Καμιά απόλυση να μην περάσει!
• Αναγνώριση ειδικότητας για τους κούριερ
• Ένσημα-βαρέα-ανθυγιεινά
• Παύση των εργασιών στους 38 βαθμούς Κελσίου
• Αξιοπρεπής μισθός ώστε να μην είμαστε αναγκασμένοι να κάνουμε δεύτερη δουλειά

Να σταματήσουμε τη νεοφιλελεύθερη επίθεση της κυβέρνησης και των αφεντικών στα εργασιακά μας δικαιώματα!

Κανένας εργαζόμενος με δίκυκλο δεν είναι μόνος του!
Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας!

Χρήστος Γιαμπουράνης,
εργαζόμενος κούριερ

 

Λέξεις Κλειδιά