Σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ: Να μπουν εμπόδιο οι αγώνες μας

 

thumb_ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΟΣΕ ΤΡΕΝΑ ΣΤΑΘΜΟΣ.jpgΤου Θοδωρή Πατσατζή


Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δούλεψε ακούραστα μέσα στο καλοκαίρι, ετοιμάζοντας την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Ο υπουργός Υποδομών, Δ. Ρέππας, ανέλαβε να ετοιμάσει το σχέδιο «εξυγίανσης». Δηλαδή το πώς οι εργαζόμενοι θα χάσουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε το πιο φτηνό μεταφορικό μέσο και πώς θα περικοπούν θέσεις εργασίας, ώστε τα κέρδη του ιδιώτη, που θα αγοράσει τον ΟΣΕ, να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερα.


Διάλυση
Έτσι η κυβέρνηση προχωράει στο κλείσιμο των 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου. Με εξαίρεση τον κεντρικό άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας, και τις Προαστιακές γραμμές, καταργούνται το δίκτυο Πελοποννήσου, το τοπικό δίκτυο Αθήνα-Λιανοκλάδι-Στυλίδα, το Θεσσαλικό δίκτυο, το δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας και το δίκτυο Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Και δεν φτάνει το κλείσιμο των δικτύων, αλλά η κυβέρνηση προχωράει και στην ιδιωτικοποίηση των νέων επεκτάσεων των γραμμών του Προαστιακού και των εμπορευματικών κέντρων του ΟΣΕ. Δηλαδή τα «φιλέτα» του οργανισμού.
Σύμφωνα πάντα με το σχέδιο νόμου, καταργούνται επιπλέον οργανικές θέσεις με συνταξιοδότηση και υποχρεωτική μετάταξη 2.200 σιδηροδρομικών. Συγκεκριμένα θα αποχωρήσουν 744 εργαζόμενοι από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 1.600 από ΟΣΕ-ΕΔΙΣΥ, κατεβάζοντας τις οργανικές θέσεις από 9.340, που είναι σήμερα, στις 4.000. Και βέβαια συνεχίζεται η μείωση των μισθών, αφού τα επιδόματα, τα οποία σήμερα αποτελούν το 100% του μισθολογικού κλιμακίου, μειώνονται στο 10%.


Η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι για όλα φταίνε τα χρέη του ΟΣΕ που αγγίζουν τα 10 δισ. ευρώ και ότι κύρια αιτία αυτού του χρέους είναι το πλεονάζον προσωπικό. Με πρόσχημα πάντα τα χρέη, θα παραδοθεί στο Δημόσιο, με στόχο να ξεπουληθεί, η τεράστια ακίνητη περιουσία του Οργανισμού.


Η αλήθεια είναι διαφορετική. Η κυβέρνηση θέλει να επιβάλει τα μέτρα που προβλέπονται από το μνημόνιο και τα δήθεν χρέη του ΟΣΕ είναι το ψεύτικο πρόσχημα που χρησιμοποιεί. Τα 7,7 δισ. ευρώ είναι οφειλές του Δημοσίου στον ΟΣΕ για τις υποδομές και το 1,7 δισ. οφειλές επίσης του Δημοσίου στον ΟΣΕ για επιδότηση εισιτηρίων και άγονων γραμμών. Επίσης, κανείς δεν καταλαβαίνει από πού προκύπτει το πλεονάζον προσωπικό σε έναν οργανισμό που κοντεύει να κλείσει 20ετία χωρίς να έχει κάνει πρόσληψη και πόσο πλεονάζον είναι ένα προσωπικό που του οφείλονται 20.000 ημέρες ρεπό.


Ο ΟΣΕ αποτελεί αυτή τη στιγμή την έναρξη της προσπάθειας να ιδιωτικοποιηθούν όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις και τους μισθούς των εργαζομένων του, αν περάσει, θα εφαρμοστεί και στα λεωφορεία, στα τρόλεϊ, στον ηλεκτρικό. Τα συνδικάτα των μέσων μαζικής μεταφοράς μετά από κοινή σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν 5ωρη στάση εργασίας το πρώτο 10ήμερο του Σεπτέμβρη και κοινή συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ.


Απάντηση
Σύμμαχοι της κυβέρνησης σε αυτή την προσπάθεια είναι τόσο η ΝΔ, όσο και η ακροδεξιά. Ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κ. Αϊβαλιώτης έσπευσε πρώτος απ’ όλους να καταδικάσει τις δηλώσεις συνδικαλιστών του ΟΣΕ, που προειδοποίησαν ότι θα κάψουν το πρώτο ιδιωτικό βαγόνι που θα βγει στην κυκλοφορία.


Σε όλους αυτούς μια απάντηση αξίζει από τη μεριά μας. Καταρχήν να στηρίξουμε τις κινητοποιήσεις των συνδικάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Με αγώνες να τους αναγκάσουμε να πάρουν το δήθεν σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ και το μνημόνιό τους και να μας αδειάσουν τη γωνιά. Δεν θέλουμε να γίνουμε Βρετανία, όπου η ιδιωτικοποίηση είχε σαν αποτέλεσμα να πολλαπλασιαστούν τα ατυχήματα στα τρένα. Θέλουμε φτηνό σιδηρόδρομο για το λαό, να μπορούμε να ταξιδεύουμε σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και θέλουμε εργαζόμενους στους δημόσιους οργανισμούς που δεν θα είναι εξαθλιωμένοι, ώστε να μπορούν να μας παρέχουν ασφαλή ταξίδια και τις καλύτερες υπηρεσίες. Και αν χρειαστεί, για να τα εξασφαλίσουμε όλα αυτά, θα κάψουμε μαζί με τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ το πρώτο ιδιωτικό βαγόνι.