Ομάδες Αιγύπτιων ακτιβιστών αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μιαν άλλη μορφή πάλης, απέναντι στην προσωρινή υποχώρηση των μαζικών αντικυβερνητικών διαδηλώσεων.

Την 1η Μάη ξεκίνησαν την «καμπάνια Rebel» (εξεγέρσου), με την οποία στοχεύουν να μαζέψουν, ως τις 30 Ιούνη, 15 εκατομμύρια υπογραφές ενάντια στον Μόρσι (ώστε να ξεπεράσουν τα 12 εκατ. ψήφους που πήρε στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών).
 
Οι υπογραφές δεν θα σημαίνουν και πολλά, ωστόσο η ίδια η διεξαγωγή της εκστρατείας έχει μια ιδιαίτερη σημασία: το σκεπτικό των διοργανωτών και των δυνάμεων της επαναστατικής Αριστεράς, που αποφάσισαν να τους στηρίξουν, είναι πως θα δοθεί η ευκαιρία στους «ακτιβιστές της Ταχρίρ» να έρθουν σε επαφή με την πλατιά μάζα του πληθυσμού.
Πράγματι, πέρα από τη συλλογή 8 εκατ. υπογραφών τον πρώτο μήνα, η πιο σημαντική κατάκτηση της καμπάνιας είναι ότι ακτιβιστές μπαινοβγαίνουν σε λεωφορεία και συζητούν με τους επιβάτες, συζητούν στις λαϊκές γειτονιές για την καμπάνια, μπακάλικα και πλανόδιοι προτρέπουν «υπογράφετε εδώ ενάντια στον Μόρσι».
 
Συνολικά για πρώτη φορά γίνεται μια τόσο σοβαρή πολιτική ζύμωση σε περιοχές που δεν τις «άγγιξε» η Ταχρίρ, τουλάχιστον μετά την ανατροπή του Μουμπάρακ. Στα πλαίσια της καμπάνιας έχουν γίνει και πολλές άλλες δράσεις. Για παράδειγμα, οι καλλιτέχνες που μετά την ανατροπή Μουμπάρακ θέλησαν να «επικοινωνήσουν την τέχνη τους» και οργανώνουν μηνιαία «φεστιβάλ» σε πλατείες, υιοθέτησαν το κάλεσμα και συνδυάζουν τα φεστιβάλ με τη συλλογή υπογραφών.
 
Η καμπάνια θα καταλήξει σε μια μεγάλη διαδήλωση στις 30 Ιούνη. Μπορεί να είναι άλλη μια διαδήλωση ή μπορεί να ανοίξει το δρόμο για μια νέα σύγκρουση…