Η ψήφιση του νομοσχεδίου για το Ασφαλιστικό και το Φορολογικό φέρνει στο προσκήνιο και ενόψει της επόμενης αξιολόγησης την προσπάθεια της κυβέρνησης να προχωρήσει τις ιδιωτικοποιήσεις που έχει συμφωνήσει με τους δανειστές από τον Αύγουστο. Σειρά παίρνουν τα λιμάνια της περιφέρειας, με πρώτο αυτό της Θεσσαλονίκης, ο ΟΣΕ και το Ελληνικό. Σε δύο από τα τρία αυτά μέτωπα, η κυβέρνηση προχωράει σε κινήσεις που δείχνουν ότι τα βήματα ιδιωτικοποίησής τους είναι καλά σχεδιασμένα.

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη Δευτέρα 9 Μάη είχαμε επίσκεψη αντιπροσωπείας υποψήφιων αγοραστών, της φιλιππινέζικης International Container Terminal Services, Inc (ICTS), που ξεναγήθηκαν από εκπροσώπους της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ στα επίμαχα «λάφυρα» που περιμένουν να βάλουν στο χέρι με τη λεηλασία της δημόσιας περιουσίας. Απέναντί τους βρήκαν τους εργαζόμενους στο λιμάνι, που πραγματοποίησαν κινητοποίηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
Η κυβέρνηση επέλεξε το ρόλο του πλασιέ, αποδεικνύοντας ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού είναι τελειωμένη απόφαση για τον ΣΥΡΙΖΑ. Αντίστοιχα τελειωμένη απόφαση για το πάλαι ποτέ αντιμνημονιακό κόμμα είναι και η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια διόρισε τη νέα διοίκηση, η οποία στην πρώτη της ανακοίνωση εξήγγειλε ότι στόχος της είναι η δημιουργία ενός «νέου σιδηροδρόμου». Πρόεδρος σε αυτήν τη διοίκηση είναι ο Γεώργιος Αποστολόπουλος, που πριν αναλάβει τη διοίκηση του ΟΣΕ ήταν πρόεδρος κατασκευαστικής εταιρείας με αντικείμενο την κατασκευή και πώληση κτιρίων, κατοικιών και επαγγελματικών χώρων.
Η ανακοίνωση παραπληροφορεί τους σιδηροδρομικούς ότι «υπάρχει κυβερνητική κατεύθυνση να αποτελέσει το 2016 έτος σιδηροδρόμου» και μάλιστα αναφέρει ότι η κατεύθυνση αυτή «διατυπώθηκε στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης τον Σεπτέμβρη 2015». Αν αυτό ισχύει, γιατί η κυβέρνηση δεν έχει ακυρώσει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, αλλά αντίθετα συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων για το σιδηρόδρομο (απαξίωση, διάλυση, ιδιωτικοποίηση κ.ά.) μέσω των οργάνων της, δηλαδή του αρμόδιου υπουργείου και του ΤΑΙΠΕΔ.
Η νέα διοίκηση του οργανισμού διορίστηκε από την κυβέρνηση για έναν και μόνο σκοπό, να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, και ο μόνος τρόπος να μη γίνει αυτό είναι η αντίσταση των εργαζομένων στον ΟΣΕ και η στήριξή τους από όλους μας.