Τα σχολεία άνοιξαν και φέτος χωρίς όρους και προϋποθέσεις κάνοντας το ενδεχόμενο μιας έξαρσης της πανδημίας με βασικό χώρο διάδοσης τα σχολεία, σχεδόν βεβαιότητα.
Οι ελλείψεις καθαριστριών, τα υπερμεγέθη τμήματα, η έλλειψη υγειονομικού προσωπικού που να ασχολείται με την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, η διαρκής αύξηση του φόρτου εργασίας των εκπαιδευτικών με αλλότρια από το εκπαιδευτικό έργο καθήκοντα, οι ελλιπείς υποδομές, οι κενές οργανικές θέσεις λόγω και της μεγάλης αύξησης των συνταξιοδοτήσεων δείχνουν ότι και κατά τη φετινή χρονιά η λειτουργία των σχολείων θα είναι ένας γολγοθάς.
Η απάντηση βέβαια της κυβέρνησης είναι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η προσπάθεια για σπάσιμο των καταλήψεων των μαθητών που αντιδρούν σε μια ιδιαίτερα επικίνδυνη και ανάλγητη συμπεριφορά του υπουργείου. Και βέβαια η τρομοκρατία των εγκυκλίων και των δηλώσεων.
Την ίδια ώρα η τράπεζα θεμάτων, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η συστηματική προσπάθεια του υπουργείου να φράξει το δρόμο προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών μαζί με την επιχείρηση συρρίκνωσης του δημόσιου πανεπιστημίου αποκαλύπτουν τις πραγματικές στοχεύσεις της κυβέρνησης της ΝΔ. Μια δημόσια εκπαίδευση για λίγους κι εκλεκτούς, με σκληρούς εξεταστικούς φραγμούς, που θα λειτουργεί παράλληλα με πλήθος ιδιωτικών δομών, προσβάσιμων σε όσα παιδιά οι οικογένειές τους μπορούν να πληρώσουν.
Ειδικά η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας πέρα από το να αναγκάσει τον εκπαιδευτικό να στηρίξει την πολιτική του υπουργείου, προσπαθεί να του φορτώσει και την ευθύνη για τις επιλογές της. Και βέβαια αν περάσει, η ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα είναι το επόμενο βήμα που θα υλοποιηθεί.
Απέναντι σε αυτό το δυστοπικό μέλλον η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ προκήρυξαν απεργία αποχή από όλες τις συνεδριάσεις για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Στην πρόσφατη συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ όλης της χώρας επανεπιβεβαιώθηκε η προκήρυξη της απεργίας αποχής και για την περίπτωση που ο διευθυντής με βάση τις υπερεξουσίες που του δίνει ο νέος νόμος αναθέσει στους εκπαιδευτικούς την υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης πέρα και έξω από την αρνητική απόφαση του συλλόγου.
Η εικόνα από τις συνελεύσεις των ΕΛΜΕ έως τώρα είναι ότι είναι πολύ μαζικότερες από συνήθως, χωρίς όμως να φτάσουν τους αριθμούς του 2013.Παρ’ όλ’ αυτά, η συντριπτική πλειοψηφία των Γενικών Συνελεύσεων (92,3%) συντάχθηκε με την απεργία αποχή. Η μάχη συνεχίζεται στους συλλόγους που έως τώρα κατά συντριπτική πλειοψηφία έχουν ταχθεί με την απεργία αποχή. Στους δασκάλους που έχουν καλέσει πιο γρήγορα συνελεύσεις για την αυτοαξιολόγηση, η θετική για την απεργία αποχή εξέλιξη, είναι καθαρότερη. Στους καθηγητές η βδομάδα που διανύουμε θα ξεκαθαρίσει την εικόνα που δείχνει να είναι παρόμοια. Η μαχητικότητα του κλάδου που βαίνει αυξανόμενη αποτυπώθηκε και στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια της 15 Σεπτεμβρίου που ήταν πολύ μαζικά. Βοηθάει σίγουρα το ότι η μάχη δόθηκε πετυχημένα πέρυσι και αυτό σημαίνει ότι η επιτυχία μπορεί να επαναληφθεί.