ΣΕΡΕΤΕ: Από την αφάνεια του κλάδου στις συλλογικές διεκδικήσεις

Σε λιγότερο από ένα χρόνο από τη σύστασή του, το Πανελλαδικό Σωματείο Εργαζομένων στην Έρευνα και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΣΕΡΕΤΕ) έχει ήδη προγραμματίσει και προχωρήσει σε μια σειρά δράσεων με σκοπό την ορατότητα του κλάδου και την προώθηση και διεκδίκηση συγκεκριμένων αιτημάτων για την εργασία στην έρευνα και τη διδασκαλία σε Πανεπιστημιακά και Ερευνητικά Ιδρύματα. 

Ημερ.Δημοσίευσης
Συντάκτης
Εύα Παπατζανή

Η Πανελλαδική Ημέρα Δράσης που έλαβε χώρα στις 17 Μαρτίου ήταν η πρώτη δημόσια αγωνιστική εμφάνιση του σωματείου στην κατεύθυνση αυτή. Με κεντρικά συνθήματα «Ποια Αριστεία; Με απλήρωτη, ανασφάλιστη, ελαστική εργασία; Διεκδικούμε αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για παιδεία & έρευνα, υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, έρευνα για τις κοινωνικές ανάγκες», σκοπός ήταν να βγουν από την αφάνεια οι εργαζόμενες/οι του κλάδου και να αναδείξουν την διεκδίκηση ωραρίου, μισθού και ασφάλισης. Πραγματοποιήθηκαν δράσεις, παρεμβάσεις και συζητήσεις σε μια σειρά από Πανεπιστημιακά ιδρύματα ανά την Ελλάδα, όπως η κινητοποίηση στο ΕΜΠ στην Αθήνα, η παράσταση διαμαρτυρίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, η ανοιχτή συζήτηση στο ΑΠΘ, και η στάση εργασίας στο ΙΤΕ στο Ηράκλειο Κρήτης σε συντονισμό με το Σύλλογο Ερευνητών/Ερευνητριών και Εργαζομένων στην Έρευνα Ηρακλείου. Την ίδια μέρα, στην κεντρική κινητοποίηση του ΣΕΡΕΤΕ στο Υπουργείο Εργασίας στην Αθήνα, συνάδελφοι και συναδέλφισσες του σωματείου κατέγραψαν τις εμπειρίες τους για τις επισφαλείς συνθήκες εργασίας που επικρατούν στον κλάδο και ανέδειξαν συγκεκριμένα αιτήματα για την βελτίωση των συνθηκών και όρων ζωής και εργασίας τους.
Το επόμενο διάστημα, το ΣΕΡΕΤΕ θα συμμετάσχει στην Γενική Απεργία της 6ης Απρίλη, ενώ ήδη έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε κλαδική απεργία στις 17 Μάη, στο δρόμο για την διεκδίκηση και υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Η συζήτηση για τους τρόπους με τους οποίους οι «αόρατοι/ες» εργαζόμενοι/ες μπορούν να απεργήσουν και να βγουν από την αφάνεια, ακόμα και στις συχνές περιπτώσεις που το έργο τους δεν αναγνωρίζεται από τα ιδρύματα ως εργασία είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, επίκαιρη και ανοιχτή. Διερευνώνται οι διαφορετικές εργασιακές συνθήκες στον κλάδο (που ποικίλουν από συμβάσεις ανάθεσης έργου («μπλοκάκια»), υποτροφίες που δεν αναγνωρίζουν το εκάστοτε έργο ως εργασία, μέχρι και η εργασία χωρίς σύμβαση και αμοιβή), και οι τρόποι συλλογικής απάντησης στα κοινά προβλήματα. Σε αυτήν την κατεύθυνση η δουλειά που ήδη γίνεται από επιτροπή του ΣΕΡΕΤΕ για την χαρτογράφηση του κλάδου και των εργασιακών συνθηκών των μελών του είναι ιδιαίτερα σημαντική και μπορεί να προσφέρει χρήσιμα στοιχεία προς την διεκδίκηση μιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην Έρευνα και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 

Φύλλο Εφημερίδας

Κατηγορία