Πολιτικό σχόλιο
ΜΕ ΤΟΥΣ SERVICES ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ
Την περεταίρω ενίσχυση των «κορακιών» που αρπάζουν τη λαϊκή κατοικία, πάντα σε βάρος των υπερχρεωμένων δανειοληπτών, ψήφισε την Δευτέρα 4/12 η κυβέρνηση των τραπεζιτών. Στόχος του νομοσχεδίου είναι να νομιμοποιήσει και να διευκολύνει την αγοραπωλησία των μη εξυπηρετούμενων δανείων και να δημιουργήσει μια «δευτερογενή» αγορά, με περαιτέρω αγοραπωλησίες μεταξύ των αγοραστών των δανείων. Επιπλέον, μέσω του προγράμματος «Ηρακλής 3», προβλέπει ακόμα 2 δισ. εγγυήσεις στις τράπεζες, για να κλείσουν οι «τρύπες» στους ισολογισμούς τους από τα «κόκκινα» δάνεια. Η διαρκής «εξυγίανση» των τραπεζών με τιτλοποίηση των «κόκκινων» δανείων μέσω κρατικής εγγύησης φαίνεται πώς δεν έχει τέλος. Όπως και η δραστηριοποίηση διάφορων αρπακτικών που έχουν αναλάβει τα χρέη των νοικοκυριών και ξεσπιτώνουν κόσμο. Τακτική που ξεκίνησε επι διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τότε που πήραν άδεια τα διάφορα funds, για να μπορούν να διαχειριστούν τα «κόκκινα» δάνεια, με τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και την ποινικοποίηση των λαϊκών διαμαρτυριών. Ως «κερασάκι» στο ίδιο νομοθέτημα, μπήκαν νύχτα και δύο τροπολογίες. Με την πρώτη οι διαβόητοι services θα μπορούν πλέον να παρίστανται σε δίκες κατά των οφειλετών, ενώ με την δεύτερη δίνεται ασυλία στα μέλη του ΤΑΙΠΕΔ, για πράξεις ή παραλείψεις που αφορούν χρηματοοικονομικού χαρακτήρα συναλλαγές του Ταμείου. Προφανώς εν όψει του νέου γύρου ιδιωτικοποιήσεων.
112 ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
Στο φουλ δουλεύουν οι μηχανές κατάθεσης νομοσχεδίων στο κοινοβούλιο. Τελευταία προσθήκη το νομοσχέδιο για την Πολιτική Προστασία που προωθεί ο Βασίλης Κικίλιας, με πρόσχημα την βελτίωση των μηχανισμών που αποδείχθηκαν εντελώς διαλυμένοι, κατά τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές και πλημμύρες. Αντί για πρόληψη (παρά τις συνεχείς αναφορές της λέξης στα άρθρα), καταστολή και αποθέωση της ατομικής ευθύνης, συμπυκνώνουν τη φιλοσοφία των αλλαγών που προωθούνται και αναμένεται να ψηφιστούν εντός του Δεκεμβρίου. Στις επίμαχες διατάξεις το 112 θα συνεχίζει να λειτουργεί ως «ευαγγέλιο», ενώ παράλληλα θεσμοθετούνται προληπτικά lockdown και άλλα περιοριστικά μέτρα, μέσω του Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων: προληπτική απαγόρευση κυκλοφορίας, μερική αναστολή της υποχρέωσης προς εργασία, αναστολή λειτουργίας σχολείων, πρόβλεψη τηλεργασίας, προληπτική αναστολή υπαίθριων εκδηλώσεων (ανάμεσά τους και οι διαδηλώσεις), συναυλιών κ.α. Συγχρόνως, το νομοσχέδιο θέτει υπό τον ασφυκτικό έλεγχο της κυβέρνησης το Εθνικό Αστεροσκοπείο και την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, ζήτημα που έχει προκαλέσεις μεγάλες αντιδράσεις, καθώς είναι ξεκάθαρη η πολιτική στόχευση, ώστε να μην…παρεκκλίνουν οι επιστήμονες από το εκάστοτε αφήγημα του Μαξίμου. Τέλος, μέσα από ένα πλέγμα αυταρχισμού, προστίμων και ποινικών κυρώσεων που φτάνουν μέχρι και τη φυλάκιση, οι πολίτες θα είναι υποχρεωμένοι να δηλώνουν σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα ότι έχουν καθαρίσει τις υπαίθριες ιδιοκτησίες τους, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς. Και ενώ την άνοιξη ανακοινώθηκε ότι θα ξεκινήσουν τα έργα υποδομής στη Θεσσαλία, οι πλημμυροπαθείς έχουν αφεθεί στην τύχη τους, χωρίς στέγη ή με οριακά κατοικήσιμα σπίτια, χωρίς επίδομα ενοικίου και κάποιοι χωρίς αποζημιώσεις.
«ΧΡΥΣΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ»
Με αύξηση γύρω στο 8% σε σχέση με τις σημερινές, ήδη υψηλές τιμές, θα επιβαρυνθούν οι οδηγοί, που θα περνούν από τα διόδια των μεγάλων οδικών αξόνων. Δρόμους ιδιωτικούς στην ουσία, αφού τα τελευταία χρόνια τους διαχειρίζονται ελληνικά, γαλλικά και γερμανικά επιχειρηματικά σχήματα, μέσα από συμβάσεις παραχώρησης και τις επιβλαβείς για το Δημόσιο ρήτρες που εμπεριέχουν. Οι βλάβες στους συρμούς, οι καθυστερήσεις των δρομολογίων αλλά και ο συνωστισμός τόσο στις αποβάθρες, όσο και εντός των συρμών αποτελούν μόνιμο φαινόμενο στο Μετρό. Η κυβέρνηση έχει αφήσει στην τύχη του το μέσο, με το δίκτυο να έχει ξεμείνει από προσωπικό και συρμούς. Υπολογίζεται ότι σήμερα θα χρειάζονταν τουλάχιστον 200 άτομα περισσότερα σε θέσεις κυρίως οδηγών και τεχνιτών και 40 συρμοί. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «ΕΦ.ΣΥΝ.», για τη συντήρηση 14 παλαιών συρμών της Γραμμής 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) υπάρχει σύμβαση 65 εκτατ. ευρώ, αλλά πριν το 2025 δεν πρόκειται να είναι έτοιμος κάποιος συρμός. Ακόμα πιο προκλητική είναι η σύμβαση της νέας γραμμής 4 (Αλσος Βεΐκου-Γουδή), όπου ο εργολάβος έχει λάβει ήδη προκαταβολή και πριμ «έγκαιρης παράδοσης» 185 εκατομμυρίων για έργο που καθυστερεί ήδη 458 ημέρες. Λεφτά υπάρχουν μόνο για τους ιδιώτες…