Είδαμε τους τελευταίους 20 μήνες κάθε είδους ελληνικές μνημονιακές κυβερνήσεις να προωθούν την ολοκληρωτική αλλοτρίωση των λιμανιών προς όφελος ιδιωτικών μονοπωλιακών συμφερόντων.

Το ΤΑΙΠΕΔ, πανίσχυρο και με την έγκριση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζει την εκποίηση κάθε παραγωγικού και στρατηγικού τομέα και επιχείρησης της εθνικής μας οικονομίας, προς όφελος ιδιωτικών, ξένων κατά προτίμηση συμφερόντων, με μόνο μέλημα και έγνοια του την ικανοποίηση των δανειστών και την εφαρμογή των μνημονίων.
Κάθε μνημονιακή κυβέρνηση φροντίζει συστηματικά τα τελευταία πέντε χρόνια για την αποεπένδυση, την απώλεια θέσεων εργασίας και τεχνογνωσίας, την αφαίμαξη των ταμειακών διαθεσίμων που προορίζονταν για την ανάπτυξη, και τελικά για την απαξίωση και την κατασυκοφάντηση κάθε παραγωγικής και στρατηγικής, υπό δημόσιο έλεγχο επιχείρησης και τομέα της οικονομίας.
Ποιος θα περίμενε όμως ότι μια αριστερή κυβέρνηση θα ήταν αυτή που θα παρέδιδε τα λιμάνια μας γυμνά και κυριολεκτικά αλυσοδεμένα σε ιδιωτικά μονοπωλιακά συμφέροντα; 
Δεν αποτελεί σχήμα λόγου ή προσπάθεια εντυπωσιασμού, αλλά σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες εργαζόμενοι, οι τοπικές κοινωνίες και τελικά ολόκληρες πόλεις, μαζί ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη.
Γυμνό και αλυσοδεμένο είναι και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Γυμνό από τα μισά ταμειακά του διαθέσιμα που προορίζονταν για έργα υποδομών, δηλαδή περίπου 70.000.000€, γιατί φρόντισε το ΤΑΙΠΕΔ να τα πάρει για να πληρώσει τους δανειστές.
Γυμνό από εργαζόμενους, γιατί ΤΑΙΠΕΔ και κυβερνήσεις δεν επιτρέπουν την πρόσληψη νέων εργαζομένων και προωθούν τις εργολαβικές μορφές εργασίας, κακοπληρωμένες και αβέβαιες.
Γυμνό από τεχνογνωσία, γιατί οι παλιότεροι εργαζόμενοι και όσοι συνταξιοδοτούνται δεν έχουν σε ποιον να μεταβιβάσουν την εμπειρία και τις γνώσεις τους ενώ συνάμα είναι κενές σχεδόν οι μισές θέσεις εργασίας στον ΟΛΘ, στη Θεσσαλονίκη, την πρωτεύουσα της ανεργίας.
Γυμνό από ανάπτυξη, γιατί εμποδίζεται να αναλάβει νέες κερδοφόρες δραστηριότητες όπως τη διαχείριση των κενών Ε/Κ, επειδή χρειάζεται πρόσληψη εργαζομένων.
Γυμνό και αλυσοδεμένο από κάθε προοπτική για να γίνει ένα σύγχρονο λιμάνι, γιατί του απαγορεύουν κάθε σημαντικό έργο υποδομής, όπως έγινε το 2012 με τη ματαίωση από το ΤΑΙΠΕΔ των έργων επέκτασης του 6ου προβλήτα και της μελέτης επέκτασης του χύδην τερματικού, όπως γίνεται εδώ και είκοσι χρόνια με τις παμπάλαιες γερανογέφυρες του ΣΕΜΠΟ.
Γυμνό από σοβαρή οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, γιατί οι κυβερνήσεις αδιαφορούν και οι αυτοδιοικητικοί και παραγωγικοί παράγοντες της πόλης ίσως δεν γνωρίζουν πώς και τι να απαιτήσουν για να έρθει επιτέλους η ανάπτυξη που διακαώς επιθυμούν και σε κάθε τόνο ζητούν.
Ενώ ο κατάλογος των εγκλημάτων σε βάρος του λιμανιού και της πόλης της Θεσσαλονίκης μοιάζει να είναι ατελείωτος, η «αριστερή» διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ μας ενημερώνει ότι βρήκε σε εξέλιξη τις διαδικασίες πώλησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ και θα τις ολοκληρώσει με το πλήρες ξεπούλημα των δύο μεγάλων λιμανιών.
Λογαριάζει, όπως φαίνεται, χωρίς τον ξενοδόχο, μιας και εμείς οι εργαζόμενοι βρήκαμε τα λιμάνια να σφύζουν από ζωή και δουλειά, χώρους ανάπτυξης και μόχθου, παραγωγής πλούτου για τους πολλούς και όχι ευκαιρίες κερδοσκοπίας για τους λίγους, και είμαστε αποφασισμένοι να σταματήσουμε αυτήν την ξεδιάντροπη συναλλαγή.
Σήμερα δεν ιδιωτικοποιούνε τα λιμάνια, σήμερα πουλάνε τις πόλεις του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Εδώ και 20 μήνες λέμε ΟΧΙ, αγωνιζόμαστε με κάθε τρόπο, ενημερώνοντας συνδικάτα, παραγωγικούς φορείς, αυτοδιοίκηση, συμμετέχοντας και παρεμβαίνοντας στα τοπικά ΜΜΕ, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καταγγέλλοντας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στέκοντας αλληλέγγυοι σε συνδικάτα, εργαζομένους, ανέργους, συνταξιούχους, φοιτητές, μαθητές, και κυρίως κινητοποιούμενοι με απεργίες και αγώνες μαζικούς, στα λιμάνια, στο δρόμο, στο Σύνταγμα και στη Βουλή.
Ήρθε η ώρα της σύγκρουσης και είμαστε αποφασισμένοι να παλέψουμε. Νιώθουμε σήμερα πιο δυνατοί από ποτέ, γιατί δεν είμαστε μόνοι, δίπλα μας στέκονται αλληλέγγυοι οι εργαζόμενοι της Θεσσαλονίκης.
Πλήθος τα ψηφίσματα από την ΕΥΑΘ, τα νοσοκομεία, τους εκπαιδευτικούς, και μαζική η συμμετοχή τους στη συγκέντρωσή μας στη Θεσσαλονίκη στις 21 του Οκτώβρη. Δυναμική η απεργία μας στις 22 του μήνα στο λιμάνι του Πειραιά. 
Μαζί τους χτίζουμε ένα δυνατό μπλοκ εργαζομένων για να παλέψουμε πλάι πλάι, σήμερα στο λιμάνι, αύριο στα αεροδρόμια, στο νερό, στα τρένα και σε κάθε χώρο δουλειάς, ενωμένοι και αλληλέγγυοι στους αγώνες ναυτεργατών, συνταξιούχων, φοιτητών, μαθητών, αγροτών, επαγγελματιών, δίπλα στους ανέργους. 
Στις 12 του Νοέμβρη συμμετέχουμε μαζικά και δυναμικά στην πανελλαδική απεργία.
Οι κινητοποιήσεις μας στη Θεσσαλονίκη, στον Πειραιά, σε όλα τα λιμάνια, σε όλη τη χώρα, θα κλιμακωθούν μέχρι να ακυρώσουμε την εφαρμογή των μνημονίων και των ιδιωτικοποιήσεων, μέχρι να σταματήσουμε το ξεπούλημα της χώρας και να φέρουμε ξανά την ελπίδα.
Οι αγώνες των εργαζομένων στα λιμάνια έρχονται από πολύ μακριά και δεν σταματάμε μέχρι να νικήσουμε!

*Πρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων ΟΛΘ, μέλος ΔΣ της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας