Στις 4 του Οκτώβρη έγιναν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, αλλά και φοιτητών, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας του Εκπαιδευτικού.

Η συγκέντρωση της Αθήνας ήταν αρκετά μαζική. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αρνήθηκε να συναντήσει τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών σωματείων. Παρόμοια στάση κράτησε και η εκπρόσωπος της κυβέρνησης στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης στη Θεσσαλονίκη. Είναι προφανές άλλωστε ότι οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης και τα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων δεν βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος.
Αυτή τη στιγμή πάνω από 2.500 είναι τα κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πανελλαδικά, μετά και τη δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Αυτό το γεγονός έχει οδηγήσει σε χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων, σε άγχος και ανασφάλεια πλήθος εκπαιδευτικούς που περιμένουν τη σειρά τους για να υπηρετήσουν στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και σε διαρκείς αλλαγές στις τοποθετήσεις σε σχολεία μεγάλου τμήματος του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η ενισχυτική διδασκαλία στα γυμνάσια δεν λειτουργεί, τάξεις υποδοχής για τα προσφυγόπουλα δεν υπάρχουν με αποτέλεσμα αυτά να εγκαταλείπουν το σχολείο, ενώ πρόβλημα υπάρχει και με την έγκριση ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
Την ίδια ώρα το ενδεχόμενο διορισμών στην εκπαίδευση (10.500 είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς όμως να τις εγγράψει στον προϋπολογισμό) παραμένει μακρινό, αφού η ΝΔ δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο. Απλά δηλώνει ότι θα κάνει τους 4.500 διορισμούς στην ειδική αγωγή, που είναι σταγόνα στον ωκεανό. Ας μην ξεχνάμε ότι τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν αποχωρήσει 36.000 εκπαιδευτικοί από το σύνολο της εκπαίδευσης, ενώ οι διορισμοί έχουν παγώσει!
Μόνο ένας δρόμος υπάρχει. Η μόνη περίπτωση να αρχίσουν να αλλάζουν τα πράγματα στην εκπαίδευση είναι με την ανάπτυξη ενός μαζικού και μαχητικού εκπαιδευτικού κινήματος, μονίμων και αναπληρωτών, μαθητών και φοιτητών, σαν κομμάτι της συνολικότερης αντικυβερνητικής πάλης. Σε μια τέτοια κατεύθυνση χρειάζεται οι μαχόμενες δυνάμεις της εκπαίδευσης να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους.