Με 24ωρες απεργίες και στάσεις διαρκείας παλεύουν οι εργαζόμενοι στο μετρό ενάντια στην προσπάθεια της τρικομματικής κυβέρνησης να εφαρμόσει το δήθεν ενιαίο μισθολόγιο και στους εργαζόμενους στα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν με 24ωρες απεργίες, που πραγματοποιεί το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας από την Πέμπτη 17 Γενάρη, ενώ οι εργαζόμενοι στο μετρό αποφασίζουν με καθημερινές συνελεύσεις το πώς θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Με την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου απάτη καταργούνται στην πραγματικότητα όλες οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που ισχύουν μέχρι σήμερα στο μετρό, αλλά και στα άλλα ΜΜΜ.  Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μισθοί τους θα υποστούν μείωση για πέμπτη φορά τα τελευταία δυόμιση χρόνια. Συνολικά έχουν μειωθεί 37% ως τώρα.

Άλλο κρίσιμο ζήτημα είναι επίσης η προσπάθεια της συγκυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση όλων των ΜΜΜ, με ό,τι συνέπειες θα έχει αυτό στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, αλλά και στη μείωση των δρομολογίων σε περιοχές που δεν θεωρούνται «εμπορικές».

Έτσι στο χορό των κινητοποιήσεων έχουν μπει και οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό, που πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία μαζί με τους συναδέλφους τους στο μετρό την Παρασκευή 18 Γενάρη. Τη Δευτέρα 21 Γενάρη πραγματοποίησαν στάσεις εργασίας, με αποτέλεσμα ο ηλεκτρικός να λειτουργήσει μόνο για 8 ώρες. Αντίστοιχη κινητοποίηση πραγματοποίησαν και οι εργαζόμενοι στο τραμ.

Τέλος την Τρίτη 22 Γενάρη τα σωματεία των μέσων σταθερής τροχιάς πραγματοποίησαν 4ωρη στάση εργασίας, ώστε να γίνει κοινή σύσκεψη των εργαζομένων στα ΜΜΜ, για να συντονίσουν τη δράση τους. Κοινή δράση στην οποία σωστά τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ καλούν και τους σιδηροδρομικούς που επίσης δέχονται αντίστοιχες επιθέσεις από την κυβέρνηση.

Οι εργαζόμενοι στο μετρό καλούνται να δουλέψουν με το μισθολόγιο-φτωχολόγιο που εφαρμόζεται ήδη στο δημόσιο και έτσι δεν θα πληρώνονται τα Σαββατοκύριακα, ούτε κάποιες νυχτερινές ώρες, που είναι απαραίτητες όμως για να λειτουργεί το μετρό, όπως και οι άλλες συγκοινωνίες με τρόπο ασφαλή για όσους το χρησιμοποιούμε. Αυτός και μόνο ο λόγος αρκεί, ώστε τα κόμματα της Αριστεράς να πάρουν πρωτοβουλία για τη στήριξη της κινητοποίησης, ειδικά τώρα που η κυβέρνηση προσπαθεί, στέλνοντας την απεργία στα δικαστήρια, να τη σταματήσει ως παράνομη και καταχρηστική.

Είναι απαραίτητο σε κάθε γειτονιά να δημιουργηθούν επιτροπές συμπαράστασης στους απεργούς, που θα μαζέψουν υπογραφές στήριξης στον αγώνα τους. Μπορεί να ταλαιπωρηθούμε αρκετά στις μετακινήσεις μας, όσο το μετρό δεν θα λειτουργεί, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το σωματείο λειτουργίας του μέτρο πριν δύο μήνες πραγματοποίησε απεργία ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων, ουσιαστικά εκφράζοντας τη συμπαράστασή του σε όλους όσους το χρησιμοποιούμε. Τώρα είναι η σειρά μας να δείξουμε την αλληλεγγύη στον αγώνα τους. Αυτό θα είναι μια ουσιαστική στήριξη, ώστε να μη λειτουργήσει ο αυτοματισμός που θα προσπαθήσουν η κυβέρνηση και τα μεγάλα ΜΜΕ να δημιουργήσουν, όσο οι κινητοποιήσεις τους θα συνεχίζονται.

Η συμπαράσταση θα βοηθήσει τους εργαζόμενους να πετύχουν μια ουσιαστική νίκη ενάντια στο μνημόνιο και θα φέρει την πρώτη ανατροπή που μπορεί να λειτουργήσει ως πολύτιμος κρίκος στην αλυσίδα που θα ανατρέψει μια και καλή μνημόνια και συγκυβέρνηση και θα οδηγήσει σε δημόσια ΜΜΜ και συγκοινωνίες που θα μας οδηγούν γρήγορα και με ασφάλεια στον προορισμό μας και όχι με κίνητρο το κέρδος του κάθε μεγαλοκαρχαρία ή την κάλυψη του τρύπιου βαρελιού του χρέους.