Ο ι προωθούμενες αλλαγές από το Υπουργείο Παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη δομή της Γ΄Λυκείου και τον τρόπο εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν προκαλέσει κύμα αντιδράσεων σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς

Γαβρόγλου και υπουργείο συστηματικά και προκλητικά αγνοούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, οι ελλείψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, οι υπερπληθείς τάξεις, τα οποία ήταν αποτέλεσμα των μνημονιακών «υποχρεώσεων» που η κυβέρνηση διακηρύσσει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να αθετήσει.
Παρά τις υποσχέσεις για μια κάποια ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση –πρακτικά μόνο για τις σχολές που είναι χαμηλά στις προτιμήσεις των μαθητών/τριών και ούτως ή άλλως οι βάσεις είναι πολύ χαμηλές– οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν «τσιμπάνε» στην κοροϊδία. Αντίθετα, γίνεται πολύ εύκολα αντιληπτό ότι η κατάργηση των περισσότερων μαθημάτων γενικής παιδείας και η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων στις ομάδες προσανατολισμού (προηγούμενα γνωστές ως κατευθύνσεις) επιδιώκει να καταστήσει το σχολείο «ανταγωνιστικό» προς τα φροντιστήρια, ενώ την ίδια ώρα το δημόσιο σχολείο χάνει τα στοιχεία εκείνα που το καθιστούν ικανό (έστω και με πολλά προβλήματα) να παρέχει στοιχειώδεις γνώσεις γενικής παιδείας.
Στο όνομα της αντιμετώπισης της παραπαιδείας και των φροντιστηρίων, η πολιτική επιλογή κυβέρνησης και υπουργείου είναι να «συμμορφωθεί» το δημόσιο σχολείο με τα πρότυπο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Η υποτιθέμενη αναβάθμιση που ευαγγελίζεται ο Γαβρόγλου για τους μαθητές/τριες σημαίνει περισσότερο άγχος ήδη από τη Β΄Λυκείου, περισσότερη εντατικοποίηση στη Γ΄Λυκείου –σαν να μην ήταν ήδη αρκετά εντατικοποιημένη– σε ένα σχολείο που συνεχίζει να πάσχει από ελλείψεις υποδομών και προσωπικού.
Αυτές οι αλλαγές πρέπει να μπλοκαριστούν από τις μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις των μαθητών/τριών, διεκδικώντας το δημόσιο σχολείο και την εκπαίδευση που τους αξίζει, ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης και υπουργείου, διεκδικώντας ένα δημόσιο σχολείο που θα σταματήσει επιτέλους να είναι εξεταστικό κέντρο, με προσλήψεις μόνιμου καθηγητικού προσωπικού και όχι ακόμα περισσότερες δαπάνες για πολεμικούς εξοπλισμούς. Μόνο οι κοινοί αγώνες μαθητών/τριών, καθηγητών, γονιών μπορούν να διεκδικήσουν ένα πραγματικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους και όλες, χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, με πραγματικά ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ήδη σε πολλά σχολεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων γίνονται συζητήσεις για τη συμμετοχή στη μαθητική διαδήλωση τη Δευτέρα 29 Οκτώβρη, είτε μέσα από συνελεύσεις, είτε με αποφάσεις 15μελών. Οι «Μαθητές/τριες Ενάντια στο Σύστημα», που κυκλοφορούν αυτές τις μέρες εκ νέου το μαθητικό τους έντυπο, οργανώνουν εξορμήσεις σε σχολεία για τη μαζικοποίηση της διαδήλωσης, η οποία μπορεί να είναι μια πρώτη ισχυρή μαθητική απάντηση απέναντι στα προωθούμενα μέτρα του υπουργείου.