ΟΥΔΕΝ ΨΕΥΔΕΣΤΕΡΟ: Στα 312,8 δισ. ευρώ ανήλθε το κρατικό χρέος στις 30/6 του 2015, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, το χρέος ήταν αυξημένο κατά περίπου 100 εκατ. ευρώ καθώς στις 31/3/15 το ύψος του χρέους ανερχόταν στα 312,7 δισ. ευρώ. Το χρέος ως προς το ΑΕΠ με το νέο μνημόνιο θα φθάσει στο 200%. Η Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος έχει αποδείξει με αδιάσειστα στοιχεία, ότι αυτό το χρέος δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πληρωθεί, καθώς στην πλειονότητά του είναι «παράνομο, αθέμιτο και επονείδιστο». Αντίθετα απαιτείται η διαγραφή, τουλάχιστον του μεγαλύτερου μέρους του, προοπτική που, για την ώρα, δεν συζητούν οι δανειστές, αρκούμενοι σε μια γενικόλογη αναφορά για αναδιάρθρωση (μέσω της επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής) και αποκλείοντας οποιοδήποτε «κούρεμα». Συνεπώς, ουδέν ψευδέστερο από το βασικό προεκλογικό επιχείρημα Τσίπρα, ότι ένα από τα «επιτεύγματα» των ημερών του είναι η «η συμφωνία για την απομείωση του χρέους», όταν και εφόσον μπει και επίσημα το ζήτημα στο τραπέζι. Η μόνη ουσιαστική «επιτυχία» της ομάδας Μαξίμου, έγκειται στην αποδοχή ενός μη εξυπηρετούμενο χρέους, που λειτουργεί ως μοχλός εκβιασμού για τη διάλυση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων και για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ

Ερώτηση προς την κυβέρνηση για το μείζον θέμα της εκποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, κατέθεσαν λίγο πριν διαλυθεί η βουλή οι βουλευτές της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑ.Ε.). Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, η έγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης των Αεροδρομίων στη Fraport AG-Slentel Ltd (δηλαδή στο γερμανικό Δημόσιο και στον Έλληνα -όμιλος Κοπελούζου- συνεταίρο του), αποτελεί υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής, απόφαση άκρως επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον, από τη στιγμή που θα προκύψουν τεράστιες απώλειες στα δημόσια έσοδα. Πέρα από το γεγονός ότι τα αεροδρόμια αποτελούν υποδομές στρατηγικής σημασίας, η Fraport AG-Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο μόλις 1,23 δισ. ευρώ, που ισούται με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια. Η αύξηση του κόστους χρήσης για το επιβατικό κοινό και η επιδείνωση των ήδη άσχημων εργασιακών σχέσεων στον κλάδο των αερομεταφορών, θα είναι το φυσικό επακόλουθο αυτής της επιλογής. Και ακόμα δεν είδαμε το νέο υπερ-ταμείο ιδιωτικοποιήσεων που θέλει να συγκεντρώσει 50 δισ. ευρώ μέσα σε μία 30ετία, εκ των οποίων τα 25 δισ. ευρώ θα καλύψουν το κόστος της (ακόμα μίας) ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, και τα 12,5 δισ. ευρώ θα κατευθυνθούν για την εξυπηρέτηση του χρέους. 

 

ΒΑΘΑΙΝΕΙ Η ΦΤΩΧΕΙΑ
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΙΝΕ-ΓΣΣΕ, ο φτωχός πληθυσμός στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα περισσότεροι από 4 στους 10 να έχουν διαθέσιμο εισόδημα μικρότερο του αντίστοιχου ορίου φτώχειας του 2009. Το ποσοστό απόλυτης φτώχειας των μισθωτών πλήρους απασχόλησης το 2009 ανερχόταν στο 7,6%, ενώ το 2012 στο 19,7%. Το ποσοστό φτώχειας των ανέργων αυξήθηκε από 34,8% το 2009 σε 65,5% το 2012. Αύξηση καταγράφεται και στα ποσοστά φτώχειας των συνταξιούχων, από 18,6% το 2009 σε 31,3% το 2012. Πιο σημαντική ήταν η επιδείνωση για τους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, για τους οποίους το ποσοστό απόλυτης φτώχειας από 30,1% το 2009 αυξήθηκε σε 51,7% το 2012. Η μερική απασχόληση, άλλωστε, σύμφωνα με την ίδια μελέτη κερδίζει διαρκώς έδαφος. Το ποσοστό της αυξήθηκε σημαντικά από περίπου 6% το 2009 στο 10% το 2014. Αξιοσημείωτο είναι πως το ποσοστό της μη ηθελημένης μερικής απασχόλησης είναι εξαιρετικά υψηλό και πλησιάζει το 70%. Η μείωση της αγοραστικής δύναμης του πραγματικού κατώτατου μισθού την περίοδο 2010-2014 ήταν περίπου 25%, ενώ για τους νέους κάτω των 25 ετών άγγιξε ακόμη και το 34,5%. Τα παραπάνω εφιαλτικά νούμερα είναι η αποτύπωση των προγραμμάτων άγριας λιτότητας στη ζωή των φτωχών. Αυτόν τον «ελπιδοφόρο δρόμο» μας καλεί να συνεχίσουμε ο μεταλλαγμένος ΣΥΡΙΖΑ. Συγνώμη, αλλά δεν θα πάρουμε... Θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για την ανατροπή της φτώχειας και της εξαθλίωσης.