ΠΛΙΑΤΣΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ: Τα χέρια τους τρίβουν ντόπιοι και διεθνείς καπιταλιστές, μπροστά στο πάρτι κερδών που αναμένουν με την κλιμάκωση του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων, που για τρία ακόμα-τουλάχιστον-χρόνια θα συνεχίσει να οργανώνει το «αμαρτωλό» ΤΑΙΠΕΔ. Σε άμεση προτεραιότητα βρίσκεται η πώληση μιας σειράς «φιλέτων» του δημόσιου πλούτου: το 5% του ΟΤΕ, το 31% του ΔΕΣΦΑ, το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 35% των ΕΛΠΕ, το 17% της ΔΕΗ και οι λιγνιτικές μονάδες, το 23% της ΕΥΑΘ, το 11% της ΕΥΔΑΠ, το 65% της ΔΕΠΑ και η Εγνατίας. Παράλληλα, με την επέκταση του μνημονίου που ψηφίστηκε στη βουλή η κυβέρνηση δεσμεύεται για την ολοκλήρωση των ενεργειών που αφορούν το Ελληνικό (άδεια καζίνο κλπ.), τον ΟΛΘ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη μεταφορά όλων των ακινήτων του Δημοσίου στο Υπερταμείο. Την ίδια ώρα παραμένουν σε ισχύ τα σχέδια για την παράδοση ελεύθερων χώρων πρασίνου στους βαρόνους των ΠΑΕ και τους εργολάβους. Τα σχέδια αυτά όμως, ήδη συναντούν σοβαρές αντιδράσεις από συλλογικότητες κατοίκων και κοινωνικούς φορείς της Αττικής, που συντονίζονται για να ακυρώσουν το θηριώδες πλιάτσικο.

ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ;
Στην ταχύτητα των 144,34 χλμ. που είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός, αποδίδει την αιτία για το τραγικό περιστατικό του εκτροχιασμού της αμαξοστοιχίας στο Άδενρο-που στοίχησε τη ζωή σε δύο εργαζόμενους του Οργανισμού (μηχανοδηγός και προϊστάμενος αμαξοστοιχίας) και έναν επιβάτη-το πρώτο πόρισμα εμπειρογνωμόνων του ΟΣΕ. Στο πόρισμα, οι εμπειρογνώμονες αναφέρουν ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι η αιτία του δυστυχήματος, ωστόσο αυτό είναι το πρώτο συμπέρασμα και εκφράζουν επιφυλάξεις, καθώς έχουν ζητήσει επιπλέον στοιχεία τα οποία μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα. Για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και τα κυρίαρχα ΜΜΕ, το «ανθρώπινο λάθος» του μηχανοδηγού είναι η συνήθης, εύκολη εξήγηση για τέτοιου είδους δυστυχήματα. Παράγοντες όπως η διαχρονική πολιτική διάλυσης του δημόσιου σιδηρόδρομου (ιδιαίτερα τώρα που επίκειται η οριστικοποίηση της ιδιωτικοποίησής του) μέσω της κατάργησης δικτύων, της υποβάθμισης των συστημάτων ασφαλούς κυκλοφορίας, της συρρίκνωσης του προσωπικού κλπ., καθώς και η διατήρηση της συγκεκριμένης επικίνδυνης παρακαμπτήριου στην κεντρική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης, λόγω της πολυετούς καθυστέρησης των αναγκαίων έργων, για άλλη μια φορά αποσιωπώνται. Η απελευθέρωση των μεταφορών και η εμπορευματοποίησή τους, οι εκπτώσεις στα ζητήματα της ασφάλειας στο όνομα της κερδοφορίας, παντού στον κόσμο οδηγούν σε αύξηση των δυστυχημάτων, που συνήθως αποδίδονται σε σφάλματα των εργαζομένων και σχεδόν ποτέ στην «εγκληματική αμέλεια» των κυβερνήσεων και των αφεντικών.  

 

ΑΚΡΑΙΑ ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Να κηρυχθεί ένοχος ο αναρχικός Τάσος Θεοφίλου ακόμα και για αδικήματα για τα οποία είχε απαλλαγεί από το πρωτόδικο δικαστήριο εισηγήθηκε η εισαγγελέας του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας. Πρόταση που, αν τελικά γίνει δεκτή από το δικαστήριο, φέρνει τον κατηγορούμενο αντιμέτωπο ακόμα και με τα ισόβια! Συγκεκριμένα, έκρινε ότι ο Τάσος Θεοφίλου είναι ένοχος για ληστεία, ανθρωποκτονία και συμμετοχή στη Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς. Πρωτόδικα, του είχε επιβληθεί ποινή 25 ετών που αφορούσε απλή συνέργεια σε ανθρωποκτονία και ληστεία για την υπόθεση της Πάρου (χωρίς ούτε ένας αυτόπτης μάρτυρας να τον έχει αναγνωρίσει..), ενώ το δικαστήριο είχε απαλλάξει τον Θεοφίλου από την κατηγορία συμμετοχής στην οργάνωση ΣΠΦ, αλλά και από την ανθρωποκτονία ως άμεσο αυτουργό. Η δίκη συνεχίζεται στις 27/6. Το καθεστώς, μαζί με την επίθεση στα εργατικά και κοινωνικά δικαιώματα, χτίζει ένα πλέγμα καταστολής για να τη θωρακίσει. Επιδιώκει να τρομοκρατήσει όσους αντιστέκονται και διεκδικούν, με μια τιμωρητική μανία που αποστομώνει όλους αυτούς που μιλούν –γενικώς– για την «ανεκτικότητα» της (αστικής) δημοκρατίας, που δήθεν «δεν εκδικείται» ποτέ και κανέναν. Ένα τέτοιο θύμα ακραίας κρατικής εκδικητικότητας είναι και ο Θεοφίλου, που δεν έχει ούτε στιγμή σταματήσει να φωνάζει για την αθωότητά του και το φρονηματικό χαρακτήρα της δίωξής του. Όπως είχε πει χαρακτηριστικά και στην απολογία του: «Δεν διέπραξα κανένα από τα αδικήματα που με κατηγορούν. Διέπραξα ένα αδίκημα το οποίο περικλείει όλα τα αδικήματα, είμαι αναρχικός»...