Νίκη στην απεργία των ναυτεργατών

εργασία / Θοδωρής Πατσατζής / 06.02.2013

Συνεχίζονται οι 48ωρες κυλιόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, που ξεκίνησαν στις 31 Γενάρη. Το κίνημα συμπαράστασης και αλληλεγγύης στον αγώνα τους πρέπει να απλωθεί παντού, για να βοηθήσει τον αγώνα των ναυτεργατών να συνεχίσει και να νικήσει.

Οι ναυτεργάτες παλεύουν για να σταματήσουν την παραπέρα εξαθλίωσή τους, αλλά και για να σταματήσουν τη συγκυβέρνηση να ψηφίσει το νομοσχέδιο «Για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο επιβαρύνει όχι μόνο τους ναυτεργάτες, αλλά και όσους χρησιμοποιούν τα πλοία ως μέσο μετακίνησης.

Νομοσχέδιο
Για τους ναυτεργάτες το συγκεκριμένο νομοσχέδιο στοχεύει να εργάζονται στα καράβια σε καθεστώς δουλείας, χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, χωρίς εργασιακά δικαιώματα και χωρίς να τους επιτρέπεται να εκπροσωπούνται συνδικαλιστικά. Ταυτόχρονα δεν προβλέπει καμία πρόνοια, αφήνοντας την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά και όσων χρησιμοποιούν τα καράβια, βορά στα χέρια των μεγαλοκαρχαριών. Δηλαδή σε όσους εκμεταλλευτούν το νομοσχέδιο που παραδίδει τις υποδομές και όλα τα λιμάνια στους επίδοξους επενδυτές. Στα κοράκια δηλαδή που θα εξασφαλίσουν τα κέρδη τους από την πάμφθηνη εργασία των ναυτεργατών, αλλά και από την κρατική χρηματοδότηση, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Είναι γνωστό ότι οι εφοπλιστές θα έκοβαν τα δρομολόγια σε πολλά νησιά και το καλοκαίρι, όπως κάνουν το χειμώνα, αν δεν χρηματοδοτούνταν για το σκοπό αυτό από το κράτος.

Οι ναυτεργάτες πρέπει να αντέξουν και να νικήσουν. Για να μπορούν οι ίδιοι να ζουν με αξιοπρέπεια και να μπορούμε κι εμείς να ταξιδεύουμε ασφαλείς, όταν χρησιμοποιούμε τα μεγάλης ηλικίας καράβια των Ελλήνων εφοπλιστών. Μια έστω και μικρή νίκη σε βάρος των εφοπλιστών, που είναι από τους πιο κερδοφόρους επιχειρηματικούς κλάδους, θα είναι καθοριστική. Θα δώσει μεγάλη αυτοπεποίθηση στον κόσμο της εργασίας για την τελική μάχη. Αυτή που μπορεί να οδηγήσει σε ορίστική νίκη και τους ίδιους τους ναυτεργάτες. Τη μάχη για την πλήρη ανατροπή των μνημονίων, τη μάχη για την ανατροπή κάθε κυβέρνησης που τα εφαρμόζει.

Συμπαράσταση
Για να αντέξουν θα χρειαστεί άμεση ενεργοποίηση με ψηφίσματα συμπαράστασης από άλλα σωματεία, επιτροπές γειτονιάς, ανοιχτές συνελεύσεις, πολιτικές οργανώσεις και κόμματα. Το κίνημα πρέπει να επιδείξει αντανακλαστικά καλύτερα από ό,τι στην περίπτωση των εργαζομένων στο μετρό. Ήδη απέναντι στη μαύρη προπαγάνδα της κυβέρνησης και των ΜΜΕ ότι πρόκειται για απεργία που θίγει τα συμφέροντα άλλων κοινωνικών τάξεων απαντούν οι αγώνες των αγροτών, που και αυτοί βρίσκονται στους δρόμους.

Η διαδικασία να βγουν ψηφίσματα συμπαράστασης χρειάζεται να συνδεθεί και με την ετοιμότητα κινητοποίησης που θα στηρίξει τους ναυτεργάτες σε περίπτωση επιστράτευσης, μέθοδο που τις τελευταίες ώρες αρχίζει να ακούγεται ως επιλογή της τρικομματικής κυβέρνησης για να αντιμετωπίσει και αυτό τον αγώνα.

Επίσης χρειάζεται να ισχυροποιηθεί και να πιεστεί η ηγεσία της ΠΝΟ (Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) να μην καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων απλά για να κάνει μια κάποια υποχώρηση (την ώρα που γράφεται το άρθρο υπάρχει συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας, Μουσουρούλη). Όπως η μάχη του μετρό κρίθηκε στα αμαξοστάσια, έτσι και η μάχη των ναυτεργατών θα κριθεί μέσα στα πλοία. Και η ιστορία έχει διδάξει ότι, όταν οι εργαζόμενοι ενός κλάδου είναι αποφασισμένοι να νικήσουν και έχουν τη βοήθεια όλων των εργαζομένων, τότε μπορούν να τα καταφέρουν.