Το συγκεκριμένο πλοίο είναι 42 ετών, έχει τεράστιο ιστορικό βλαβών, γέρνει από τη μία πλευρά, δεν έχει το σύστημα πτερυγίων ευστάθειας, έχει πολύ αργή ταχύτητα και έχει μειώσει τα δρομολόγια σε 3 την εβδομάδα. Παρ’ όλα αυτά θεωρείται αξιόπλοο. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι με αντίστοιχα προβλήματα θεωρείτο αξιόπλοο και το «Εξπρές Σάμινα», το οποίο ναυάγησε το 2000, ενώ ήταν στην ίδια γραμμή.
Το «Ιεράπετρα» της εταιρείας ΑΝΕΚ, συμφερόντων Βαρδινογιάννη, αντικατέστησε το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways (οι δυο εταιρείες έχουν κάνει σύμπραξη), γιατί, όπως υποστήριξε η δεύτερη εταιρεία, «δεν έβγαινε» να κάνει τα χειμωνιάτικα δρομολόγια.Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν πολλά απομακρυσμένα νησιά, όπως η Λήμνος με το απαρχαιωμένο «Αqua Marina» ή το λιμάνι του Ρεθύμνου που έχει να δει πλοίο 4 χρόνια.
Ουσιαστικά τα νησιά του Αιγαίου είναι παραδομένα στις ορέξεις των εφοπλιστών, παρότι παίρνουν κανονικά τις επιδοτήσεις, όπως στην περίπτωση της Κρήτης, όπου η συμφωνία των πρώην ανταγωνιστών ΑΝΕΚ-Superfast έφερε μείωση δρομολογίων και αύξηση τιμών. Ακόμη χειρότερα, μετά από παρέμβαση της τελευταίας στιγμής, η μνημονιακή κυβέρνηση άλλαξε τις συμβάσεις των δρομολογίων, με συνέπεια να ξαναμπούν τα σαπιοκάραβα γνωστών πλοιοκτητών στις γραμμές. Η όλη κατάσταση κάνει επιβεβλημένα τα αιτήματα για καθημερινή τακτική ασφαλή συγκοινωνία με σύγχρονα πλοία και δημόσια κοινωνική ακτοπλοΐα.