Καμπάνια για τη διενέργεια δημοψηφίσματος που αφορά τη διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα της ΕΥΔΑΠ έχει δρομολογήσει η δημοτική παράταξη «Ανοιχτή Πόλη» για το διάστημα 10-20 Ιούνη.
Στόχος της καμπάνιας είναι να πιεστεί η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής, η οποία είναι ο μόνος κατάλληλος φορέας για δημοψήφισμα.
Για το λόγο αυτό το οργανόγραμμα των 10 ημερών της καμπάνιας περιλαμβάνει διανομή υλικού και συλλογή υπογραφών έξω από την ΕΥΔΑΠ, καθώς και σε 2-3 σταθερά σημεία σε κάθε ένα από τα 7 διαμερίσματα της Αθήνας. Ακόμα έχουν προγραμματιστεί μαζικές αφισοκολλήσεις και εισαγωγή του θέματος στα κοινοτικά και το δημοτικό συμβούλιο. Μέσα στο πρόγραμμα είναι και η προβολή στις πλατείες ταινιών σχετικές με την ιδιωτικοποίηση του νερού, όπως το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου.
Ο δήμαρχος Αθηναίων, παρότι το θέμα έχει τεθεί στο δημοτικό συμβούλιο από την Ανοιχτή Πόλη το Μάιο, υπεκφεύγει συστηματικά τη συζήτησή του. Παρ’ όλα αυτά έχει τη θεσμική υποχρέωση να το εντάξει στο δημοτικό συμβούλιο, εφόσον το ζητήσουν με υπογραφές τουλάχιστον 25 πολίτες.
Η Ανοιχτή Πόλη επισημαίνει ακόμα τη μεγάλη σημασία της συλλογής υπογραφών για το κείμενο της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Νερό, ώστε να τεθεί το θέμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ελλάδα είναι πολύ πίσω, λείπουν 6.000 υπογραφές, ενώ άλλες χώρες, όπως η Γερμανία, έχουν συγκεντρώσει εκατομμύρια.
Το κείμενο αυτό μπορεί να αποτελέσει και μια άμεση σύνδεση των παραδειγμάτων μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων όπως το Παρίσι και το Βερολίνο, όπου το νερό βρίσκεται υπό δημόσιο έλεγχο, με τον αγώνα που καλούνται να δώσουν οι τοπικές κοινωνίες στην Ελλάδα. Η δημόσια διαχείριση των υδάτινων και ενεργειακών πόρων μπορεί να εξασφαλίσει χαμηλές τιμές και υψηλή ποιότητα, διασφαλίζοντας ότι η διαχείρισή τους δεν γίνεται με γνώμονα το κέρδος, αλλά τις κοινωνικές ανάγκες.