Εκπαιδευτικοί με στολή - διαπαιδαγώγηση στην ηθική των αστών
Μ όνο ως «τρολιά», από τις πολλές που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο, μπορεί να δεχτεί κανείς τη συζήτηση που υπήρξε στο υπουργείο Παιδείας για κάλυψη μέρους των χιλιάδων κενών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με φαντάρους, που θα υπηρετούν με αυτόν τον «εναλλακτικό» τρόπο τη θητεία τους σε παραμεθόριες περιοχές. Καθόλου αστεία δεν ήταν όμως η συνάντηση του Α. Μπαλτά με τη Μ. Βαρδινογιάννη, με το ίδρυμα της τελευταίας να αναλαμβάνει την παραγωγή και διανομή εκπαιδευτικού υλικού στα σχολεία!
Οι ελάχιστες προσλήψεις στα χρόνια του μνημονίου και οι μαζικές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών (μόνο τη νέα χρονιά αναμένονται περίπου 5.000 νέες αποχωρήσεις) έχουν δημιουργήσει ένα συνολικό κενό θέσεων στα σχολεία που αγγίζει τις 25.000. Προς το παρόν, έχουν εγκριθεί 4.000 προσλήψεις, από τις οποίες οι 1.500 είναι επαναπροσλήψεις όλων όσοι είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Πέρα από τους χιλιάδες αναπληρωτές που θα κληθούν και πάλι να καλύψουν τις «τρύπες», με μειωμένα μάλιστα κατά 20% τα κονδύλια του ΕΣΠΑ σε σχέση με την περσινή χρονιά, προτάθηκε ορισμένα κενά από αυτά να καλυφθούν από άμισθους φαντάρους-εκπαιδευτικούς. Η πρόταση του Π. Καμμένου που έχει γίνει και για τους γιατρούς που θα κάνουν έτσι το αγροτικό τους ενώ υπηρετούν «τη μαμά πατρίδα».
Πρόκειται φυσικά για σκέψεις βγαλμένες από νοσηρά (ακροδεξιά) μυαλά, που ονειρεύονται αυταρχικά καθεστώτα, με το στρατό πρωταγωνιστή στα ζητήματα του κοινωνικού κράτους και όχι μόνο. Αντί για μόνιμους διορισμούς και τις αναγκαίες προσλήψεις, επιχειρείται να προωθηθεί το μοντέλο της άμισθης εργασίας χωρίς δικαιώματα, σε «εθελοντική βάση» (κάτι ανάλογο με τις περίφημες ιδέες Λοβέρδου που είχαν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων), εντείνοντας την εκμετάλλευση της νεολαίας και δημιουργώντας νέους διαχωρισμούς ανάμεσα στους εργαζόμενους (νέοι φαντάροι/εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία, άντρες/γυανίκες κ.λπ.). Είναι αυτονόητο ότι τέτοιες «λύσεις» δεν συνάδουν με καμία εκδοχή Αριστεράς και οφείλουν να εγκαταλειφθούν ακόμα και ως σκέψη.
Υποκρισία
Όμως, η ανοχή στις χουντικές προτάσεις Καμμένου δεν ήταν το μοναδικό «φάλτσο» της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας αυτές τις μέρες. Όπως αναφέρει σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου, το οποίο εκδόθηκε με καθυστέρηση δέκα ημερών, «τη Δευτέρα 8/6/2015 ο Υπουργός ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. Αριστείδης Μπαλτάς συναντήθηκε με την Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNESCO και Πρόεδρο του Ιδρύματος “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη” κυρία Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη και την Πρόεδρο του “Robert F. Kennedy Human Rights” κυρία Kerry Kennedy. Στη συνάντηση, η οποία διεξήχθη σε γόνιμο και εποικοδομητικό κλίμα, συμφωνήθηκε η συνέχιση του προγράμματος “Speak Truth to Power” του “Κέντρου Robert F. Kennedy για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”. Στο πλαίσιο αυτό, το Ίδρυμα “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη” διά της Προέδρου του κυρίας Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη ανέλαβε να συμβάλει στην παραγωγή και διανομή ανθολογίου δοκιμίων ξένων και ελλήνων συγγραφέων, το οποίο θα διανεμηθεί σε όλα τα Λύκεια της χώρας και μπορεί να αξιοποιηθεί στα μαθήματα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και Πολιτικής Παιδείας και γενικότερα στο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών του Λυκείου για το θέμα της ειρήνης, της ισότητας, της συμμετοχής στον αγώνα κατά της βίας, του αναλφαβητισμού, της εμπορίας ανθρώπων, της χειραγώγησης των παιδιών κτλ.».
Με άλλα λόγια, επιφανή ιδρύματα της τάξης που για να διατηρήσει την κυριαρχία της καταφεύγει σε πολέμους, ενισχύει τις ανισότητες και τον κοινωνικό αποκλεισμό, οδηγεί τα παιδιά των αδύναμων στη φτώχεια και μακριά από το σχολικό περιβάλλον, θα διαπαιδαγωγήσουν τους μαθητές στην καταπολέμηση των αποτελεσμάτων αυτής ακριβώς της κυριαρχίας! Οι γνωστές «υποκριτικές ηθικολογίες» κάποιων δήθεν «ευαίσθητων καπιταλιστών», με τη συγκατάθεση του υπουργείου όπου ηγούνται αριστεροί πολιτικοί, αναπαράγονται από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και όχι σε κάποια ακριβά ιδιωτικά σχολεία για την οικονομική ελίτ. Γιατί όπως και να το κάνουμε, διαφορετικά νοηματοδοτεί και παλεύει η Αριστερά για το πρόταγμα της ειρήνης, της ισότητας, της χειραφέτησης και διαφορετικά η άρχουσα τάξη και οι προπαγανδιστικοί της μηχανισμοί όπως το «ίδρυμα» της Μ. Βαρδινογιάννη.