Γενικές συνελεύσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθούν τις επόμενες μέρες.
Κυρίαρχο θέμα συζήτησης είναι το υποχρεωτικό 30ωρο παραμονής στα σχολεία. Ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να παραμένει στο σχολείο 30 ώρες για να συμπληρώνει τα κενά σε γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη αλλά και σε άλλα καθήκοντα πέρα από το διδακτικό του έργο. Η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλει νέα καθήκοντα στους δασκάλους, αυτά της σίτισης των παιδιών, μέσα από τον αποχαρακτηρισμό της ώρας της σίτισης στο ολοήμερο ως διδακτικής. Η επιχείρηση «ταΐστε τα παιδιά» θα είναι για το διάστημα 13.15 ως 14.00 με υπηρεσίες τραπεζοκομίας, καθαριότητας και υγειονομικού ελέγχου στα σχολεία που ορίζονται στο πρόγραμμα των «σχολικών γευμάτων», αλλά και τη διεκπεραίωση όλης της διαδικασίας εποπτείας, γραφειοκρατικού ελέγχου, αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και αυτοαξιολόγης της σχολικής μονάδας.
Η κυβέρνηση θέλει να προβάρει την αύξηση του ωραρίου και δε διστάζει να θέσει σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών καθώς για να σιτιστεί σωστά ένα παιδί θα έπρεπε στο σχολείο να υπάρχει χώρος εστίασης, τραπεζοκόμοι και ελεγκτές τροφίμων. Αυτά δεν είναι καθήκοντα του δασκάλου. Απλά εντάσσονται στα σχέδια για απολύσεις αναπληρωτών μέσα από την αύξηση του ωραρίου.
Ένα δεύτερο σημαντικό θέμα είναι οι συγχωνεύσεις σχολείων που όπως και οι παλαιότερες οδηγούν στη δημιουργία σχολείων με υπεραυξημένη συμμετοχή μαθητών ανά τμήμα, μειώνουν τις οργανικές θέσεις και οδηγούν πάλι σε μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών χωρίς να υπολογίζουν το κόστος αυτών των μετακινήσεων στην ίδια επαρχία. Είναι ο καλύτερος τρόπος να υποβαθμίσεις την εκπαίδευση των μαθητών. Και αυτό αφορά τα παιδιά των εργαζομένων και των ανέργων, των φτωχών στρωμάτων της κοινωνίας και όχι τα παιδιά πλούσιων οικογενειών που κάλιστα μπορούν να σπουδάσουν σε ιδιωτικά σχολεία.
Αυτά είναι τα δύο πιο καυτά ζητήματα αυτή τη στιγμή χωρίς βέβαια οι δάσκαλοι να ξεχνάνε τα υπόλοιπα: από τη φορολεηλασία και την απαγόρευση της απεργίας, μέχρι την προσπάθεια να απαιτείται προσοντολόγιο και πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας για να προσληφθεί ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός μέχρι ακόμη και την αξιολόγηση. Για όλα αυτά οι δάσκαλοι χρειάζεται να δουν πώς θα οργανώσουν τον κλάδο για να μπορέσει να ξαναξεκινήσει πιο μαζικές κινητοποιήσεις απέναντι στην κυβέρνηση. Και βέβαια χρειάζεται άμεσα να ενημερωθούν οι γονείς και οι τοπικές κοινωνίες και να ζητηθεί η αλληλεγγύη τους για τη μάχη τόσο ενάντια στον τρόπο σίτισης των παιδιών όσο και ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων.