Η πλέον αντικομουνιστική κυβέρνηση της μεταπολίτευσης, η κυβέρνηση Σαμαρά, έρχεται διαρκώς σε αντίφαση με την ιδεολογία της: Πρώτα δίνει σε «κομουνιστές» (Κινέζους εν προκειμένω) το λιμάνι του Πειραιά…
…Μετά δίνει τη ΔΕΣΦΑ στους Αζέρους και προτιμά το αζερικό φυσικό αέριο από το ρώσικο. Όμως, όπως τονίζουν όλα τα διεθνή ΜΜΕ, πολιτικά ο μεγάλος κερδισμένος από τον TAP είναι ο Αζέρος πρόεδρος Αλίεφ, που τώρα θα γίνει πιο ανεκτός από την Ευρώπη, παρότι συνεχίζει να κυβερνά «κομουνιστικά» τη χώρα του, δηλ. αδιαφορώντας για τη γνώμη του λαού.
***
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τώρα ο Σαμαράς αποδέχεται να γίνει η κατασκευή του αγωγού από άλλους… κομουνιστές: Οι δύο μεγαλύτερες εταιρίες που συμμετέχουν στον TAP, η νορβηγική Statoil (συμμετοχή κατά 42,5%) και η ελβετική AXPO (επίσης 42,5%) είναι κρατικές! Είναι μόνον από ανάγκη, βέβαια, που αποδέχεται η παρέα του Κρανιδιώτη αυτούς τους καθυστερημένους.
***
Γιατί, τι μπορούν να ξέρουν από οικονομία οι «κομουνιστές» που κυβερνούν τόσες δεκαετίες τη Νορβηγία και την Ελβετία. Ενώ εδώ στην Ελλάδα έχουμε ανατρέψει τον «κομουνισμό» των περασμένων δεκαετιών και χαιρόμαστε το απαύγασμα της εφαρμοσμένης οικονομίας όπως προσωποποιείται στους Σαμαράδες, τους Βενιζέλους, τους Στουρνάρες, τους Μητσοτάκηδες και τους Χατζηδάκηδες, που γνωρίζουν καλά ότι το κράτος δεν μπορεί να είναι επιχειρηματίας!
***
Παρεμπιπτόντως, όπως δήλωσε στις 30/6 στην ελβετική εφημερίδα «Sonntags Zeitung», ο διευθύνων σύμβουλος της AXPO, Χάινς Κάρερ, η εταιρία ετοιμάζεται –την επαύριο κιόλας της επιλογής του ΤΑΡ– να μειώσει τη συμμετοχή της στο έργο, από 42,5% που είναι σήμερα σε μονοψήφιο ποσοστό (!), προκειμένου να περιορίσει την έκθεση της εταιρίας στους κινδύνους της αγοράς αερίου.
***
Είναι αλήθεια βέβαια ότι η τρίτη εταιρία που συμμετέχει στον TAP, η γερμανική E.ON, που έχει το μικρό 15% ως συμμετοχή, είναι ιδιωτική. Όμως, παρότι σχετικά νέα (δημιουργήθηκε μόλις το 2000), πρόλαβε ήδη να αρπάξει το πρώτο πρόστιμο στον τομέα της ενέργειας και το δεύτερο μεγαλύτερο στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς τον Ιούλη του 2009 κλήθηκε να πληρώσει 553 εκατ. ευρώ για παρανομίες στην υπόθεση του αγωγού MEGAL! Είπαμε, ο κρατικός τομέας είναι διεφθαρμένος, ο ιδιωτικός είναι η λύση…