Οι εταιρείες που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος συνεχίζουν τις απολύσεις και την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Φωτογραφία
Ημερ.Δημοσίευσης
Παρότι πριν ένα μήνα επήλθε η συμφωνία εξαγοράς της Olympic Air (ΟΑ) από την Aegean Airlines, οι εργαζόμενοι δεν γνωρίζουν ακόμα αν θα εξακολουθήσουν να έχουν τις δουλειές τους, ούτε αν θα διατηρήσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα και τους μισθούς τους.
Όλα τα μεγάλα ΜΜΕ εκθείασαν τη μεγάλη συμφωνία. Τι κρύβεται όμως πίσω από αυτή για τους εργαζόμενους στο Ελ. Βενιζέλος; Οι πανηγυρισμοί των μεγάλων ΜΜΕ κρύβουν επιδεικτικά την πλήρη αποτυχία της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής. Η κυβέρνηση Σαμαρά και τα παπαγαλάκια της ξέχασαν ότι η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής είχε παρουσιαστεί ως η μόνη λύση για τη σωτηρία της εταιρείας, αλλά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αποδείχθηκε ότι απλά οδήγησε στην πλήρη διάλυσή της.
Ευθύνες
Θέλουν να κρύψουν τις ευθύνες του σάπιου πολιτικού τους συστήματος, που πρώτα απαξιώνει τα δημόσια αγαθά και μετά τα ξεπουλάει στα αρπακτικά της αγοράς. Τελικός τους στόχος είναι να ξεπουλήσουν το 55% που κατέχει το δημόσιο στο Ελ. Βενιζέλος.
Χαμένο από την κατάληξη της Ολυμπιακής σε ιδιωτικό μονοπώλιο θα βγει το επιβατικό κοινό που θα υποχρεωθεί να πληρώσει ακριβότερα εισιτήρια. Σύμφωνα με δήλωση του νέου ιδιοκτήτη της ΟΑ, Ευτύχη Βασιλάκη, «η προϋπόθεση για χαμηλά ναύλα είναι να αλλάξει η οικονομική πολιτική του Διεθνή Αερολιμένα και μειωθεί η τιμή στα καύσιμα».
Είναι εμφανές ότι η συγχώνευση έγινε για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα. Η συγκυβέρνηση και η ΕΕ μισούν τα κρατικά μονοπώλια, αλλά… λατρεύουν τα ιδιωτικά.
Πριν ακόμη την ολοκλήρωση της συγχώνευσης οι εταιρείες του αεροδρομίου είχαν ξεκινήσει τις απολύσεις. Ο γάμος της ΟΑ με την Aegean Airlines αναμένεται να έχει και νέες απώλειες θέσεων για τους εργαζόμενους. Μάλιστα τα σωματεία που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Ελ. Βενιζέλος αναφέρουν τη συγχώνευση ως ο «ματωμένος γάμος», δείχνοντας χαρακτηριστικά το τι συνέπειες περιμένουν από τη συγχώνευση.
Οι δύο εταιρείες αρνούνται να δώσουν ακριβή στοιχεία των απολύσεων στα συνδικάτα, ενώ κάποιες από αυτές παρουσιάζονται επισήμως ως οικειοθελής αποχωρήσεις, με έξτρα μισθούς ως… μπόνους και με αφηρημένες υποσχέσεις επαναπρόσληψης, αν ανοίξει και πάλι η δουλειά. Απαραίτητο συμπλήρωμα αυτής της διαδικασίας είναι η πλήρης δέσμευση του εργαζόμενου ότι δεν θα κινηθεί νομικά ενάντια στην εταιρεία.
Η συγχώνευση φέρνει αλλαγές και στις εταιρείες που συνεργάζονταν με την ΟΑ, όπως η Olympic Catering, που παρασκεύαζε εδέσματα για τις πτήσεις της OA, είχε τον εφοδιασμό αναλώσιμων ειδών κ.α. Τη θέση της, μετά τη συγχώνευση, πήρε η Newrest, εταιρεία συνεργαζόμενη με την Aegean Airlines. Έτσι η εργοδοσία στην Olympic Catering ανακοίνωσε απολύσεις και απορρόφηση του προσωπικού σε άλλες δραστηριότητες της επιχείρησης χωρίς συγκεκριμένο σχεδιασμό που σημαίνει ότι θα απολύει όσους θέλει αυτή ή ότι θα τους απολύσει όλους.
Οι απολύσεις αναμένονται και στην εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης, Olympic Handling. Από τα τέλη Οκτώβρη η Olympic Air έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να παραχωρήσει την εξυπηρέτηση του Ελ. Βενιζέλος στην Goldair, ενώ στα υπόλοιπα αεροδρόμια (πλην αυτών που εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές) θα δραστηριοποιείται τόσο η Goldair, όσο και η Swissport.
Σκληρά μέτρα
Τα αεροδρόμια έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια πιλοτικοί σταθμοί για την εφαρμογή σκληρών μέτρων από τις κυβερνήσεις ενάντια στους εργαζόμενους. Το νέο καθεστώς φαίνεται ότι θα περιλαμβάνει ατομικές συμβάσεις εργασίας και όχι συλλογικές, που σημαίνει ότι σταδιακά θα εφαρμοστούν σπαστά ωράρια, ημιαπασχόληση, μισθοί χαμηλότεροι της ΕΓΣΣΕ και κατάργηση των ειδικοτήτων.
Στην τελευταία τους γενική συνέλευση οι εργαζόμενοι στην Olympic Catering αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μαζικές και πολύμορφες κινητοποιήσεις ενάντια στις απολύσεις και τον μεσαίωνα των ιδιωτικών μονοπωλίων. Τις κινητοποιήσεις θα στηρίξει και το Συνδικάτο Εργαζομένων στις Εταιρίες του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΣΕΕ-ΔΑΑ).