11 Απρίλη: Απεργία για κούριερ, ντελίβερι και εξωτερικούς

Φωτογραφία

Την Πέμπτη 11 Απρίλη, 24ωρη απεργία πραγματοποιεί η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου (ΣΒΕΟΔ).

Ημερ.Δημοσίευσης
Συντάκτης
.

Η απεργία πραγματοποιείται, καθώς στον κλάδο είναι κυρίαρχο το αίσθημα της ανασφάλειας για το αύριο. Για το αν οι οδηγοί δικύκλου, ανεξάρτητα αν είναι κούριερ ή αν δουλεύουν ντελιβεράδες ή ως υπάλληλοι εξωτερικών εργασιών, θα έχουν μηδενικές πιθανότητες να βρεθούν, αντί για το σπίτι τους, σε κάποιο κρεβάτι νοσοκομείου. Ή ακόμη χειρότερα, όπως έχει δείξει η εμπειρία του τελευταίου χρόνου, με πολλούς νεκρούς από ατυχήματα στον κλάδο.
Την ημέρα της απεργίας έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση και πορεία στις 12 το μεσημέρι. Πορεία που δεν θα γίνει με την κλασική… πεζοπορία, αλλά με το εργαλείο δουλειάς τους, το μηχανάκι. Η μοτοπορεία θα ξεκινήσει από το Πεδίον του Άρεως.
Η ΣΒΕΟΔ θέτει ως κυρίαρχα 4 αιτήματα για την απεργία. Το μηχανάκι που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι, να ανήκει στην εταιρεία όπου εργάζονται. Ο εργοδότης πρέπει να είναι αυτός που θα έχει την ευθύνη για τη συντήρηση του οχήματος, χωρίς οι εργαζόμενοι να δίνουν λεφτά από το μισθό τους γι’ αυτό το λόγο. Δυστυχώς, είναι ακόμη οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους που υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν το δικό τους μηχανάκι στη δουλειά και αναγκάζονται να το συντηρούν από την τσέπη τους, όσο αυτή αντέχει, για να είναι σε καλή κατάσταση, καθώς πολλές φορές αποτελεί και μεταφορικό μέσο για την οικογένειά τους. 
Αντίστοιχα, την ευθύνη για τα Μέσα Ατομικής Προστασίας των οδηγών (κράνος, γάντια, στολές) πρέπει επίσης να την έχει ο εργοδότης. Ένα τρίτο αίτημα είναι να υπάρξει μία ενιαία ειδικότητα για τους οδηγούς δικύκλου, ανεξάρτητα από το είδος της εργασίας τους. Δηλαδή, αν εργάζονται ως ταχυδρόμοι, ως ντελιβεράδες ή ως υπάλληλοι εξωτερικών εργασιών. Σύμφωνα με τη ΣΒΕΟΔ το κυρίαρχο είναι ότι οδηγούν δίκυκλο. Βέβαια αυτό είναι ένα αίτημα που εδώ και χρόνια έχει ανοίξει μεγάλη συζήτηση στον κλάδο, καθώς υπάρχουν κούριερ, και όχι μόνο, που οδηγούν αυτοκίνητα. Ίσως το να αντιμετωπιστεί θετικά η διαφωνία αυτή θα έπρεπε να είχε οδηγήσει τη ΣΒΕΟΔ σε πρωτοβουλία για μια απεργία με τη συμμετοχή όλων των σωματείων του κλάδου, κλαδικών, ομοιοεπαγγελματικών και επιχειρησιακών.
Τέλος η μαζικότητα των ατυχημάτων αναδεικνύει ότι όσοι εργάζονται οδηγώντας μηχανή κάνουν ένα όχι μόνο δύσκολο, αλλά και επικίνδυνο επάγγελμα. Απαίτηση λοιπόν της ΣΒΕΟΔ είναι να μπει ο κλάδος στα επαγγέλματα που δικαιούνται ένσημα Βαρέα και Ανθυγιεινά. Μέχρι τις 11 Απρίλη υπάρχει ακόμη η δυνατότητα να προσεγγιστούν όλες οι επιτροπές και οι συλλογικότητες που έχουν δημιουργηθεί σε διάφορους χώρους δουλειάς, με στόχο να υπάρξει μια πραγματικά μαζική διαδήλωση.
Αντίστοιχη απεύθυνση χρειάζεται να γίνει και στα υπόλοιπα σωματεία του κλάδου, για να μπορέσει να ξαναανοίξει ένας κύκλος μαζικών κινητοποιήσεων, οι οποίες κάτω από λάθος λογικές, όπως η πρόσδεση σωματείων του χώρου στον κυβερνητικό συνδικαλισμό ή σε σεχταριστικές λογικές ταξικής καθαρότητας, ατόνισαν την τελευταία πενταετία, αφήνοντας πίσω τους μεγάλες νίκες και οδηγώντας στη σημερινή πολύ κακή για τους εργαζόμενους κατάσταση.

Φύλλο Εφημερίδας

Κατηγορία