Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, μικρότερα τμήματα, εμβολιασμοί
Η απόφαση της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα άνοιξε δημόσια τη συζήτηση για το κατά πόσον τα σχολεία και η εκπαιδευτική κοινότητα είναι σε ετοιμότητα να υποδεχθούν τους μαθητές και τις μαθήτριες με ασφάλεια
Σε μια συνθήκη που η έξαρση της πανδημίας σαρώνει ολόκληρη τη χώρα με τα κρούσματα και τους διασωληνωμένους να εκτοξεύονται καθημερινά, αλλά και το αφήγημα της κυβέρνησης περί μαζικών και γρήγορων εμβολιασμών να καταρρίπτεται, η κυβέρνηση αποφάσισε να ανοίξει τα σχολεία χωρίς να έχει λάβει το παραμικρό μέτρο για την ενίσχυση τους και την ασφαλή λειτουργία τους.
Με ευθύνη της ίδια της κυβέρνησης τα σχολεία παρέμειναν κλειστά στο μεγαλύτερο διάστημα από την αρχή της πανδημίας. Η πανδημία του κορονοιού ανέδειξε και διόγκωσε προβλήματα που προϋπήρχαν στη δημόσια εκπαίδευση. Βασική αιχμή και πηγή συσσώρευσης αυτών των προβλημάτων αποτελεί η συνεχόμενη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και οι περικοπές στον κρατικό προϋπολογισμό ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με τις εφαρμογές των μνημονιακών πολιτικών λιτότητας. Η έλλειψη υποδομών, δηλαδή η έλλειψη κτιριακών εγκαταστάσεων( λίγες και μικρές αίθουσες,έλλειψη μηχανισμών ικανοποιητικού εξαερισμού,έλλειψη εργαστηρίων). Η χρόνια έλλειψη σε καθηγητές και εκπαιδευτικούς, με μόνιμη και σταθερή εργασία, ώστε να μπορούν να καλύψουν την ανάγκη για δημιουργία μικρότερων τάξεων. Η έλλειψη σε υλικοτεχνικές δομές και σύγχρονο εξοπλισμό συνυφασμένο με τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών-τριών και η δυνατότητα πρόσβασης όλων τους στην διαδικασία της τηλεκπαίδευσης όξυναν προβλήματα που ήδη υπήρχαν και επιταχύναν τις ταξικές ανισότητες.
Παραβλέποντας αυτά τα προβλήματα η κυβέρνηση, αντιλαμβανόμενη και το γεγονός πως η τηλεκπαίδευση αδυνατεί να αντικαταστήσει τα δια ζώσης μαθήματα, αποφάσισε την επαναλειτουργία των σχολείων χωρίς ωστόσο να επίλυσει τα παραπάνω προβλήματα. Όλο το προηγούμενο διάστημα απέρριπτε συνεχώς επιδεικτικά τα αιτήματα που διατύπωνε η εκπαιδευτική κοινότητα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και τώρα κατέφυγε στη γνωστή τακτική που ακολουθεί σε όλη την περίοδο της πανδημίας, αυτής της αποθέωσης της ατομικής ευθύνης και της επίρριψης των ευθυνών στους ίδιους τους πολίτες μεταφέροντας έτσι την ευθύνη από τις δικές της πλάτες σε αυτές των μαθητών,των εκπαιδευτικών και των γονέων. Έτσι η κυβέρνηση εμφανίζει ως πανάκεια όλων των παραπάνω προβλημάτων την παροχή self-test σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Για να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, πρέπει αυτό να γίνει με συγκεκριμένους όρους και κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις . Είναι αναγκαίο να διεξάγονται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ από τον ίδιο τον ΕΟΔΥ, να υπάρξει μέριμνα ώστε να αραιωθούν τα τμήματα και να δημιουργηθούν μικρότερα με λιγότερους μαθητές και μαθήτριες, να δοθεί σειρά προτεραιότητας στους εμβολιασμούς στους εκπαιδευτικούς ώστε να μπορούν να εργασθούν με ασφάλεια, να ενισχυθούν τα σχολεία με σύγχρονο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, και να γίνουν προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού που θα καλύψουν τα όποια κενά υπάρχουν στα σχολεία και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα του δημόσιου σχολείου.